|
|
|
|---|---|
|
Om man vill ha mer effekt än i en m3 e93, vilken bil ska man leta efter. Kraven är V8/V10, sugmatad eller inte spelar ingen roll. Plåttak och automat är ett krav. Finns det någon alpina som är intressant? Att kompressor mata nuvarande bil är inget alternativ, bilen ska vara godkänd på gata. Budget, ingen bil för en miljon. Men max 500-550k The sound from a big M :) | |
|
Alpina B3, men den har inte mer effekt än M3, men ungefär lika mycket, och mer vrid. 400hk/540Nm i E9X, och 410hk/600Nm i F3X. Turbosexan i båda. Annars är det nog mer dåligt med plåtcabar med automat. Om du inte kan tänka dig ett annat tyskt märke (MB) |
|
|
Alpina b3 e9x motsvarar väl en mer motorstark 335? Det är väl 360hk o 500nm? MB kommer på andra plats, en bmw med mer effekt o plåttak vore en dröm! The sound from a big M :) |
|
|
Jepp B3an är en "upphottad" 335i Du har rätt! Det är B3S som har 400hk, 360hk i "vanliga" |
|
|
Så ända lösningen till en värre bil är att acceptera tygtak o köpa en m6/alpina b6? Det finns väl även en b7? The sound from a big M :) |
|
|
Har kört med ess kompressor på 2 m3or, funkar klockrent o ger 650 hp. rekomenderas! |
|
| B5 500hk. B5s 530hk. Det har iaf mer än M3 med 420hk om du kan tänka dig lite större bil.. | |
| Nog för att det är plåttak på B5 så den möter det kravet, men TS avser nog fällbart plåttak i detta fall. | |
|
Pea. Kompressor vore underbart, men då blir ju bilen obrukbar på gata :/ eller har jag missförstått detta totalt? Grelle: precis, jag menar fällbart. En plåtcab, tyg faller inte riktigt i farsans smak. Men gubben får la välja, byta märke eller acceptera tyget. The sound from a big M :) |
|
|
Länk |
|
|
Sani: Tack för tipset, men SL 63 är den ända intressanta MB. Det eller BMW. Men i mitt tycke om jag hade haft de pengarna till en bil så hade SL hamnat på andra plats framför en B6s eller möjligtvis 650 x-drive The sound from a big M :) |
|
| varför måste det vara mycket effekt? jag tänkte på att man kunde uppgrader chassi och annat istället eller faller det alternativet bort helt? | |
|
Ett par öhlins dämpare är alltid trevligt, men i detta fallet så tycker han bilen är för slö. Speciellt nu när jag hänger på med min 335a "cobb". M3 e93 har en tjänstevikt 1920 om jag inte minns fel. Bilen har för många kg/hk. The sound from a big M :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.