|
|
|
|---|---|
|
Nyfikken på en KCR box. Någon som har testat till en 535DA. Håller transmission mm.? Med vänlig hälsning, / Magnus | |
|
Håll dig borta. Långt borta. En simpel bonnlösning som bara trissar upp bränsletrycket genom att lura bränsletrycksgivaren har INGET att göra i en modern motorkonstruktion! Lådans momentbegränsning vid växlingar blir fel. Partikelfiltrets regenereringar blir totalt felaktiga, och mycket mycket annat. Vill du spela rysk roulette med din bil, så ska du sätta in en box. Det finns spaltMIL om just detta ämne på diverse olika märkesforum, där alla är eniga om detta skräp. Det finns bl.a. otaliga Volvo där både låda, topp och partikelfilter havererat just p.g.a. detta. Ska du trimma, satsa alltid på en seriös omprogrammering istället där samtliga säkerhetsparametrar förblir oförändrade, och inte ett bonntrim som på sin höjd passar med en gammal VP37-pump. |
|
|
Blå525, tack för ditt svar. Vad rekommenderar du? Känner spontant att BMW borde leverera sina bilar "optimerade" men undrar varför det finns en eftermarknad för optimering. |
|
|
Hej du har ju V-tech som är väldigt bra Det är lite dyrare men håller vad dom lovar Mvh |
|
|
Åströmmarn, V-tech? Ursäkta men vad är det? Menar du att KCR är bra? Med vänlig hälsning, |
|
|
Googla på namnet och du finner det du söker. V-tech, BSR, bluefin och OBD-Tuning är ett par exempel på de som erbjuder programmering. Andra här på AP kan säkert föreslå fler som är duktiga. De flesta erbjuder en handhåller enhet där du själv kan flasha in ny mjukvara. T.o.m. enklare än att montera in en fulbox på bränsletrycksgivaren. |
|
|
Blå525 och Åströmarn. Tack för era svar. OK, jag fattar. Lite trög, ny bil ovan vid fackuttrycken, men jag lär mig. Är ju utbildad flygtekniker så det borde kopla snart😊. Vet ni hur transmissionen tar han om effekten. Tror att drivlinan är något överdimmensionerad men vill inte ha ras om 5000 mil, bilen har rullat 7500 mil. |
|
thekinglives |
Magnus 998: Hej..Har en 535d lci själv, Den är "chippad" (ingen box). Partikkelfiltret är ersatt med en downpipe (ersättningsrör) Största skillnaden som jag märkt är att bilen blivit snålare, upp till en deciliter per mil. Är du intresserad av en downpipe har jag en att sälja. kolla powerbörsen eller skicka PM. Angående din reflektion över lådan, allt slits mer och fortare vid mer effekt, kommer du trampa plattan i mattan vid varje tillälle blir det problem, även med original. Kör du däremot klokt bör inte detta ställa till ngt. |
|
Thekinglives, tack för ditt svar. Vad säger besiktningen om en "downpipe"? |
|
thekinglives |
De mäter inte avgaserna. De kollar relevanta felkoder......och de är ju borttrollade. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.