|
|
|
|---|---|
|
Tja ! Tänkte köpa dämpare på Ebay. Jag har en 318 i Touring, med sport chassi. Dämpare hittar jag på, men ingen fjäderbenslagring mm. som ingår. Så min fråga: passar original fjäderbenslagring till sportchassit och vilken dämpare som helst ? MVH | |
| Har aldrig hört talas om att fjäderbenslagring skulle vara speciell för sportchassi. Men oavsett så har du inte nyligen bytt lagring så byter du dessa två samtidigt eftersom allt ska ner vid bytet. | |
| Till vissa stötdämpare så kan man behöva en "distans", fråga säljaren vad de är för diameter på den del som går in i lagringen.. Så är de bara mäta lagringen du har idag.. | |
|
Schysst för svar ! Såklart ska allt bytas, men vill då veta att jag beställer rätt lagringar .. Tänkte på dessa Meyle dämpare Länk Passar ett par Original Bilstein eller Meyle lagringar till dom ? Säljaren verkar ha bra omdömen vad jag ser, men får inte kontakt med han. Dämpare utan sportchassi säljs med lagringar och hela kittet. Men till sportchassit, får man köpa allt löst tydligen .. |
|
| De bör passa rakt av då de verkar var en stötdämpare som ersätter original. Trodde du skulle skaffa nått slags coiloverkit eller liknande.. | |
|
Jag monterade ett Eibach/Bilstein Pro-kit/B12 på min E46:a och där köpte jag "allting" nytt + fjädertornsförstärkningar. Länk Länk Dock var det inbyggda genomslagsgummin i Bilsteins sportstötdämpare (dessa var Bilstein B8 Sprint) så såna behövde jag ej tydligen (köpte hem i onödan så jag har ett par som ligger). Men du ser på bilden att det sitter 2st brickor som sitter under topplagringen respektive ovan fjäderskålen som jag tror kanske kan vara lämpliga att köpa nya. Jag köpte Vaico-lagringar från Schmiedmann, blev rätt så billigt (kollade mot Ebay-säljare). Demonterade aldrig mina gamla fjäderben, men tyckte idén om att förmontera fjäderbenen med nya grejer och sedan skifta hela fjäderbenen vid ett tillfälle var klokt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.