|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ny på forumet här.! Tänkte jag skulle sälja min Golf 2.0 tdi och köpa en Bmw 320d eller 318d. Årsmodell jag tänker mig är mellan -08 till -10. Lite funderingar: 318d eller 320d, vad rekommendera ni, är det 6:a i 320d? Är rost ett problem på dessa modeller?, kompisen har en bmw 520 -01 och dörrarna är ju helt sönder rostade nertill på den. Punkter att kolla vid köp av denna bil.? Vilken OBD kabel och program används på BMW för att kontrollera felkoder innan köp.? Är det aluminium kaross på denna.? Tacksam för svar. | |
|
Jag tror det är 4cylindriga dieslar i 318,320 Jag tror inte du ska jämföra din kompis E39 520 med en nyare bil av årsmodell 08-10 och förresten finns det nästan helt rostfria exemplar av E39:an också.. Kolla runt lite på begagnat guiden så får du nog en liten uppfattning av vad du kan kolla på en begagnad bil. Tittar du i modellguiden får du reda på hur motoralternativen ser ut. Lycka till med ev. bilköp |
|
| E91 har haft lite rost på bakluckan men åtgärdas av åf. Fina bilar! Min är ju inte en diesel men man slås av hur fint dessa går med stora fälgar. En sagolik maskin, bara köpa! | |
| Kolla kopplingen så den inte hugger eller vibrerar kraftigt på manuella 320d/318d. Rosten är inget jätteproblem på 3-serien som det var på tidigare BMW men se till att kolla skarvar vid dörrar och baklucka. | |
|
OK, tack för svaren. Tror bmw 320d är bättre köp en audi a4 i samma årsmodell?. Verkar som 320d fick facelift -09 så det är väl bättre att satsa på en sån. Denna gilla jag, är det rätt pris? Länk |
|
| Ser bra ut men kolla NOGA om det är en importerad bil. Den har väldigt lite mil på mätaren och om det stämmer kan det vara ett bra pris. Men som sagt, kolla noga. Ingen fullständig historik=glöm den!! Är den svensksåld är det lättare att kolla miltalet. | |
|
Ja den var svensksåld jag skicka länk på, dock har carfax 10 punkter på bilen vilket jag inte vet vad det är, men frågade säljaren om reg nummer nu. Vad tycker nu i jämförelse mot audi a4 2.0 tdi mot denna.? Prismässigt ligger det ganska lika. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.