|
|
|
|---|---|
|
Hej! I vintras när torkarna frusit fast vid vindrutan gjorde jag misstaget att slå igång dem. Nu är startläget = ändläget och vice versa, om det låter logiskt. Det vill säga, när torkarna är avstängda och återgår till startposition så är de längst ut på rutan. De lär ju inte ha slirat på splinsen eftersom de fortfarande följer sina ursprungliga banor och går parallellt. Jag har ingen aning om hur torkarlänkaget är uppbyggt på E39 så det vore bra med lite råd. Tack på förhand, Dennis | |
|
Perkeringsläget bestäms på konventionellt sätt med en brytare inne i motorn som i sin tur styr torkarreläet. Man kortsluter motorn i parkeringsläget för att den skall tvärnita, detta brukar med tiden bränna kontakterna så att parkeringsläget missas osv. Reläet sitter ute i e-boxen under höger kupéluftfilter, det går att öppna och rengöra om man vill fixa till problemet. I ditt fall tror jag du bör kolla på länkaget mellan motorn och torkare med sitt parallellstag, det verkar som det flyttat på sig där inne nånstans. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.