AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.862

Rost baklucka E61 årsmodell 08

Fa
83
FarbrorFrej
Bmw 530 Touring
Hej,
Jag har ett litet område med rost på bakluckan precis (ca 1cm i diameter) nedanför där glaset slutar på bakluckan. Tänkte ta tag i detta med BMW. Är det någon som vet hur BMW brukar hantera dessa ärenden. Antar att det är diverse finstilt för att slippa ta upp detta som ett rostskyddsärende? Har någon här haft liknande ärenden mot BMW?
Mvh
FF
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Du är inte den första eller sista som fått rost där på sin e61. BMW byter luckan eller slipar och målar om.
no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag har märkt av rost på min -10:a för en månad sedan och var förbi min lokala verkstad. Ska lämna in den för service om ett par veckor, och dem sa att de skulle ta det då. Dem vill strippa rent och fixa och fotografera för att sedan skicka in det till BMW för utvärdering, därefter om några veckor/månader så får jag komma in för åtgärd.

Så den första biten är ju lämplig att ta vid en service. Del två borde man ju ta vid service det med, men så blev det inte...
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Har samma på min 2010'a. BMW tar rosten under shoppingluckan på goodwill.
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
Hade samma på min.
Ny lucka på garantin utan bekymmer.
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Fick du HELA bakluckan utbytt pga rost under shoppingluckan? Eller hade luckan rost på fler ställen @swesam?

Min ÅF säger att de enbart lagar och lackar rostskador under shoppingluckan.
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
Hela luckan!
Det beror lite på hur plikttrogen verkaren är på den BMW-verkstaden som tittar på det. Vissa nekar underdelen av luckan, vissa godtar det.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Får min lagad. Fick besked idag. På min gamla e39 BYTTES luckan en gång och var på återbesök och fick den lagad 2 gånger efter det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.