AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.647

BC-knappen strular!

Xm
16
Xmberra
525iA Touring -02
Hej. Skulle fixa den döda knappen efter att ha läst på forumet att man inte behövde ta bort ratten! Tji, tog bort de två torxskruvarna som verkade hålla kontakten/brytaren/blinkerspaken- icke... Den beskrivning jag sett skulle ju innebära att man nyper ihop och drar rakt ut men så ser det inte alls ut på min 525:a 01/02 årsmodell!
Har någon god bimmervän här gjort denna operation och HUR mycket måste man demontera och !? är det detta som felar när man inte kan bläddra i färddatorn!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Knappen går mot jord för att bläddra. Testa att ge rätt kabel jord i kontakten. Bläddrar den då är det knappen i spaken som är trött. Inte helt ovanligt. Min E46 har gått 41k mil och knappen funkar när den själv vill. Ibland måste jag ha den i blinkersläge åt ena eller andra håller för att kunna bläddra. Har inte kommit så långt att jag tagit lös spaken för renovering, men nog räknar jag.med att få riva ratten.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Xm
16
Xmberra
525iA Touring -02
Tack för svaret, det vore ju intressant att veta vilken färg det är/kan vara på kabeln.
Det är ju bara fem kablar till kontakten men fyra som kanske inte alls gillar att se jorden :-)

Diesel och bensin luktar inte som förr!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jo, chansa är ingen bra idé. =) Elschema eller Google är de vägar jag skulle gått.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Xm
16
Xmberra
525iA Touring -02
Elschema på blinkerspak med BC-knapp efterlyses :-D

Diesel och bensin luktar inte som förr!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.