|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle fixa den döda knappen efter att ha läst på forumet att man inte behövde ta bort ratten! Tji, tog bort de två torxskruvarna som verkade hålla kontakten/brytaren/blinkerspaken- icke... Den beskrivning jag sett skulle ju innebära att man nyper ihop och drar rakt ut men så ser det inte alls ut på min 525:a 01/02 årsmodell! Har någon god bimmervän här gjort denna operation och HUR mycket måste man demontera och !? är det detta som felar när man inte kan bläddra i färddatorn! | |
|
Knappen går mot jord för att bläddra. Testa att ge rätt kabel jord i kontakten. Bläddrar den då är det knappen i spaken som är trött. Inte helt ovanligt. Min E46 har gått 41k mil och knappen funkar när den själv vill. Ibland måste jag ha den i blinkersläge åt ena eller andra håller för att kunna bläddra. Har inte kommit så långt att jag tagit lös spaken för renovering, men nog räknar jag.med att få riva ratten. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Tack för svaret, det vore ju intressant att veta vilken färg det är/kan vara på kabeln. Det är ju bara fem kablar till kontakten men fyra som kanske inte alls gillar att se jorden :-) Diesel och bensin luktar inte som förr! |
|
|
Jo, chansa är ingen bra idé. =) Elschema eller Google är de vägar jag skulle gått. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Elschema på blinkerspak med BC-knapp efterlyses :-D Diesel och bensin luktar inte som förr! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.