|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle fixa den döda knappen efter att ha läst på forumet att man inte behövde ta bort ratten! Tji, tog bort de två torxskruvarna som verkade hålla kontakten/brytaren/blinkerspaken- icke... Den beskrivning jag sett skulle ju innebära att man nyper ihop och drar rakt ut men så ser det inte alls ut på min 525:a 01/02 årsmodell! Har någon god bimmervän här gjort denna operation och HUR mycket måste man demontera och !? är det detta som felar när man inte kan bläddra i färddatorn! | |
|
Ta bort ratten, det är inget att vara rädd för. Sedan är det ett enkelt jobb att lossa och öppna spaken och löda ihop kabeln som gått av. Koppla bort batteriet och vänta en kvart innan du kopplar bort airbaggen. Koppla på batteriet först när allt är klart igen. Ställ in klockan och du är klar. // Magnus |
|
|
Tack! Man har ju lite respekt för den där kuddrackaren, annars har jag ju ryckt rattar av det mesta jag haft i min ägo :-) Ska dubbelkolla i verkstadshandboken hur man plockar bort ratteländet ( M-sport). Har du högtalare i taket på touringen? Tycker inte att mina imponerar direkt så jag funderar på att hänga in lite stunsigare koner, inte för att dra "raggen" utan bara få lite rundare/djupare bas. mvh Bernhard |
|
|
Du måste ta bort airbagen och ratten men det är inget stort jobb. Rör bara inte centrumringen när ratten är borta den ska vara i samma läge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.