AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.703

Lyktglas e39 00-03 dåligt ljusgenomsläpp

Hi
141
Hinkas
318I -00
Morsning,

tänkte kolla om det är någon som har någon koll på var man kan hitta lyktglas till en e39 00-03 till vettigt pris. Har kollat lite på ebay och det verkar finnas i t.ex. i Lettland men vet inte hur kvalitén är.
Det är till farsan bil, han har fått så otroligt dåligt ljus så man blir rädd när man åker med honom, detta trots att vi satt i 50w xenonkonvertering i den.
Eller ska man bara prova att polera dom med tandkräm?
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Du kan testa polera med autosol och sedan med finare polermedel. Om jag inte har helt fel måste man byta hela strålkastaren på de årsmodellerna. De tidigare hade plastglas som kunde bytas.
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Min svärson lyckades dela på lyktglasen på våran gamla E39 -02 och han våtslipade även glasen med ett bra resultat.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ja, jag har sett att det finns lyktglas att köpa till dessa, tydligen är det lättare om man kör hela husen i ugnen på 100 grader en stund, lättare att få bort orginal då.

Ska kolla om jag kan få tag på riktigt fint våtslippapper, fick tips av en bekant, han hade kört med 8000 och det blev riktigt bra.

Funkar det inte så får man köpa nya hus, fungerar det så har man sparat ett par tusen.
La
101
Lasse540
540iA -01
Det funkar fint att byta glasen. Jag fick av dom med värmepistol och en spackelspade. Det sitter ganska rejält. Köpte nya glas på Schmiedmann. Sedan finns det personer som lagt upp filmer på youtube där dom visar hela arbetet. När/om du tar av glasen så passa även på att byta "styrpinnarna" till strålkastarnas nivåreglering. Förr eller senare så kommer dessa att gå sönder då dom är gjorda i plast. Så lika bra att byta när du ändå är inne i strålkastarhusen och rotar runt. Lycka till.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Från -03 är det ett annan typ av tätningsklister/silikon som inte går att värma bort, upptäckte det på en extra som jag har liggande på hyllan än de jag hade på 540-01. Vet inte hur man får isär den eftersom jag gav upp och tog 01 insatsen istället som då låg på hyllan med trasiga justeringar och böt både glas och justeringar på.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.