|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag blev lite trött på hur dåligt ljudet var orginal i min BMW, så jag bestämde mig för att koppla in mina gamla grejer i bilen. Stereon är en Kenwood KDC-BT92SD, och jag har köpt den nödvändiga ISO adaptern från BRL. Problemet jag har nu är att när jag bytt ut orginalstereon mot denna Kenwood, så startar inte kenwood enheten. Den har ström, vilket jag vet pga "Mata ut CDn" fungerar när jag kopplar in kabeln, när jag kopplar ur däremot så slutar den att fungera. Så enheten har ström, den startar bara inte. Någon som vet vad detta kan bero på? Har jag glömt någonting? Det är denna adapter jag har införskaffat: Länk | |
|
Listade ut detta själv faktiskt efter lite mera pillande och mätande av ström. Det visade sig att strömmen i bilens kontakt inte ens satt där - utan orginalstereon måste hämtat sin 12v matning från en annan kabel. Hursom, så bryggkopplade jag istället en annan kabel som jag mätte att skickade ström när tändningen var på - men inte när den var av. Så det uppfyller mina behov perfekt. (Provade även memory först, men då var stereon på hela tiden och det är inte så bra). Har dock lite funderingar gällande rattstyrningen samt backvarningen - det fungerar såklart inte nu, men vad kan man göra för att få detta att fungera med nya stereon? (rattstyrningen är sekundär). Jag såg på baksidan av steron att det fanns en kabel som heter just "Remote Sterringwheel" så stödet verkar ju finnas, men jag sätter min högra hand på att det inte är såpass lätt, utan måste till någon adapter av något slag. |
|
|
Här är några alternativ. Jag har der första som ska in. Länk Länk Till det krävs en kabel som går mellan canusadaptern och din nya stero. Den bör din närmsta ljudbutik ha. Mvh Sahi |
|
|
Tack Sahi, jag skall kolla upp dessa. :-) Har fått till kabeldragandet till bas och slutsteg väldigt bra tycker jag, ingen kabel syns. USB kabeln(från stereons baksida) är numera dragen så den ligger i handskfacket, dolt och snyggt. :-) Såg inte alls pjåkigt ut heller med en 3e parts stereo. Den orkar även dricka bassystemet MYCKET bättre än orginalstereon - så nu låter bilen hur bra som helst! Mycket nöje! Länk Bild på hur stereon blev att se ut! |
|
|
Varsågod Stacks! :) Fasiken så snyggt det blev med den modellen ändå! Ska bli intressant hur det blir för mig, ska byta till en Pioneer DEH-9600BT i min på torsdag. Ska även byta ut subben som är i sluten låda mot en open air då :) Har du bytt ut dina högtalare? Mvh Sahi |
|
|
Hej igen, Ja, jag blev väldigt nöjd iaf. :) Enda problemet jag har nu är att den tappar minnet om jag har haft bilen avstängd och låst en längre tid. Så varje morgon så måste jag slå av demo läget och para om enheten med min mobil (blåtand). Går jag däremot in på ICA och ska handla så kan jag komma tillbaka och låsa upp och då är allting kvar. Gissar att memory strömmen tappas efter ett tag? Måste isåfall mäta om och se vilken kabel som alltid ger ström.. suck :) Till din fråga: Jag har inte bytt ut något annat ljud än installationen av basen. Nu med nya stereon fungerar orginalhögtalarna till belåtenhet! :-) Mvh Max |
|
|
Hejsan, Du bör ha en röd och en gul kabel i stammen bakom stereon. Prova sätt den röda mot den gula och gula mot den röda. Det brukar gå att dra isär och koppla in dem utan problem då de sitter ihop med en speciell koppling. :) Kul att höra att det funkar bra nu! Blev det någon av de adapters som jag länkade? Jag lovar att du hade njutit ännu mer om du i alla fall fick in diskant i högtalarkedjan! Mvh Sahi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.