|
|
|
|---|---|
|
Jag är spekulant på en en E93 i Tyskland. Tanken har slagit mig att frugan och jag kanske skulle slå två flugor i en smäll och på samma gång ta semester i Italein. Då infinner sig frågan, om jag köper en bil på i södra Tyskland och väljer att köra genom Österrike/Schweiz och Italien och vara där i någon vecka, kan det då uppstå några problem eller besvärligheter i och med att jag kommer att köra på röda skyltar eller är det raka vägen hem till Sverige som gäller med röda skyltar? | |
|
Ska funka fint lagligt, tänk på att de bara täcker trafikförsäkring , om du vill skydda mot stöld etc så får du teckna en helförsäkring via ett svenskt f bolag på chassinumret, de brukar ligga på ca 2-3000 kr för en månad Mvh Tobias |
|
| Ja, det är ju en god idé att göra så. Tack för svaret. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
har gjort exakt som du skriver vid 2 tillfällen, gått hur bra som helst. Men gör som Tobias skriver, teckna en riktigt helförsäkning med ditt bolag här hemma. Tex så ger ju LF rätt bra rabatt på när du har reggat den, så i praktiken kostar den en 1000 kr för en månad. |
|
Jag har Länsföräkringar heltäckande, så det blir till att teckna en till bil när det väl blir av. Skönt, då kan man ta ett flyg ner till Tyskland och ha halva resan till Italien avklarad :-) |
|
| Funkar utan problem: jag hade röda skylltar i Tyskland och Tjekien under 3 veckors tid. Blev konjtrollerad av tysk polis vid två tillfällen (kollade i fall jag inte smugglade cigaretter (!) när jag körde på småvägarna i Sudetten nära gränsen) och det var ignga problem. Plus: inga fortkörningsböter kom hem till sverige heller, råkade ut för dolda fartkameror vid två tillfällen, tror inte dem har koll på vad dem röda skylltar är, ser ut likadant i ett antal olika länder.. :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.