AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.051

320d -08 23000 mil 85 tkr - bra köp?

go
21
gorbos
318i -02
Letar efter ny bil och hittade denna Länk Kommer antagligen att få byta partikelfilter det första jag gör men det är det kanske värt? Eller? Tar tacksamt emot era tankar.
go
21
gorbos
318i -02
Här var en gammal fin också men kanske för gammal? Länk
ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Hur veta man att det är dags att byta partikelfilter? Har dom begränsad livslängd?
Som begagnatspekulant gör Du nog klokt i att fundera igenom Dina behov och önskningar noga. Bensin eller diesel? Avgörande bör väl vara Ditt förväntade körmönster. Nyare 3-serie diesel Touring, eller äldre 5-serie automat bensin?
När Du kommit fram till Ditt behov och prio så blir det så mycket enklare att börja värdera de olika objekten.
Dieselbilen Du länkade till verkar vara prisvärd, en av de billigare på blocket, men många mil är det. Partikelfiltret byter man väl bara om man får nedslag på besiktningen eller att bilen "kräver" det.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med, du verkar lite spretig i dina val :) Som stockbroke skriver, bestäm dig för vilken bil som motsvarar dina behov så kortar du din short list och kan börja jämföra. Lycka till, superkul att leta bil.
go
21
gorbos
318i -02
Ni har alldeles rätt, visst är jag splittrad men det finns ju så mycket att välja mellan;) Kör ca 2000 mil/år så jag inbillar mig att jag sparar pengar på en diesel. Men jag gjorde misstaget att testa en 330i häromdagen och har svårt att glömma hur det kändes att dra på med en sexa under huven:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.