|
|
|
|---|---|
| Hej! Någon som har erf av att sätta in en barnstol (på den självklara platsen :-) bakåtvänd/framåtvänd? Jag antar att man måste lämna in den för avaktivering av krockkudde? Men är det något mer t.ex bältessträckare? | |
|
Jag hade bakåtvänd stol i Z3an förra året. Monterade bort främre airbagen helt och ersatte med 3ohm motstånd tror jag, ev hade 1,5ohm funkat. Motståndet kan skilja för olika bilar. Sidoairbag fick sitta kvar i dörren. Jag fick plats med en BeSafe izi kid x1. Riwa |
|
| Oki! Tackar för tipset, då är det inte omöjligt i alla fall :-) | |
|
Jag har också tänkt tanken att ta ut airbagen på passagerarsidan men är lite osäker på hur mycket jobb det är. @ Riwa, du har inte möjligtvis några bilder på hur du gick till väga och hur du löste motståndet? Lödning, kontakt etc? Jag har kollat lite på bimmerforum där man monterat ned hela instrumentpanellen vilket jag hoppas inte ska behövas. Mvh/Rolle |
|
|
Jag kollade iaf denna länken: Länk Och nått forum om e46 diskussioner i samma ämne, hittar inte den. Koppla bort batteriet. Man behöver bara snäppa upp locket i instrumentpanelen uppifrån, demontera handskfacket. Lossa sedan bultar och skruvar som håller airbagen, lossa en sladd. Jag pillade ur stiften i kontaktdonet till airbagen när den var loss. I det lösa kontaktdonet klämde jag i motståndet. Riwa |
|
|
Tackar Riwa, får se om jag ger mig på det i vår eller väntar till hösten. Tidsmässigt räcker en helg? En annan fråga, hur mycket stryck tar stolen när man monterar in barnstolen? Tänkte att det kan bli fula märken i skinnet pga det konstanta tryck på barnstolen Mvh/Rolle |
|
|
Fixa bara 2st 1,5ohms eller 1,5kohms resistanser (minns inte) i förväg. När man kläckt hur handskfacket sitter så går det rätt fort. Ca7 skruvar för den. Airbagen hålls av 4 bultar underifrån plus 2 mindre skruvar som fäster ett band för att locket ovanför airbagen inte ska flyga iväg. Tog väl en kväll plus lite funderande ang motståndet. Jag seriekopplade 2st 1,5ohms motstånd tror jag och snyggade till lite med krympslang. Jag lade lite ihoprullade badlakan under stolen för att skydda och få planare underlag. Efter 1 år monterad stol syntes inga märken alls faktiskt. Riwa |
|
|
Mmm...3.3ohm använde jag för Z3 3,0 och det funkade bra för att lura systemet. Riwa |
|
|
Här är en länk till. Länk Var tvungen att hitta den nu för mina två ungar hatar att sitta ensamma bak i e46an. Riwa |
|
|
Tack för hjälpen Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.