AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.358

Krävs uppdatering för att kunna streama Spotify i E91:a?

am
6
amichael
325iX Sedan 1988
Hej, jag är ny ägare till en importerad E91:a med business nav och CD-växlare från Tyskland.

Första frågan är hur jag får reda på vilken utrustningsspec min bil har (inga sådana papper medföljde bilen)? Den är en E91 LCI

Andra frågan blir om jag kan streama Spotify från min telefon? (jag har parkopplat min iPhone 5 och det går bra att söka bland kontakterna i telefonen samt att ring/ta emot samtal).

va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Hej! När det gäller utrustning kan du gå in på: Länk du behöver ditt VIN (7 sista siffrorna). Enklast att hitta via transportstyrelsens app om du inte vill leta i papper/på bilen.

När det gäller streaming vet jag tyvärr inget.
am
6
amichael
325iX Sedan 1988
Tackar för detta.

Bilen är byggd 29/7 2010 och har bla annat följande spec:
S612A Navigation System Business
S633A Preparation, Mobile Phone, Business
S7SNA Nav Business/cellph. prep. Bluetooth

Bilen har AUX ingång i armstödet men ingen USB. Har dock USB i handskfacket. Vad kan jag använda detta till (uppdatera systemet knaske)?

Jag ser ingen annan annan enhet under CD/Multimedia än en "utgråad" AUX under menyn CD/Multimedia.

Någon som har samma problem eller en lösning på detsamma?
Visa användare
105
Rille_h
BMW 320d Touring -13
BMW 116i 5d. -04
Hej

Liknar mitt problem men jag har ingen USB i handskfacket vad jag har sett.
Är det en stor eller liten skärm?
Kolla denna länk ifall du har stora skärmen.
Länk

Jag har beställt en Bluetooth receiver som jag kopplar in i auxen. Hoppas få den i veckan..

MVH Rille
am
6
amichael
325iX Sedan 1988
Hej Rille,

Jag har lilla skärmen (Business). Hoppas på att slippa köpa extra hårdvara om det inte behövs...

USB:n sitter uppe till vänster i handskfacket.

/a.
Visa användare
105
Rille_h
BMW 320d Touring -13
BMW 116i 5d. -04
Hej

Pratade med BMW för ett tag sedan om USB i mittfacket men det skulle bli rätt dyrt.
Glömde fråga om uppdatering för att det ska fungera med bt.
Tror vi har samma stereo då.
Jag köpte en liknande denna Länk för att kunna streama utan kabel men igentligen är det dumt då man inte kommer kunna använda telefonen till att ringa i bilen. Ingen stor grej igentligen då ingen vill få tag i mig :)
Tänkte ringa BMW någonting igen bara för att få svar om dom vet om man kan uppdatera för att streama. Hoppas annars någon annan vet :)

MVH Rille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.