AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.143

E46 330i. Annons- och interiörfrågor.

Har kollat på BMWs och tror jag bestämt mig för E46 330i som första bil. Kollat en del på blocket och har hittat en annons jag tycker verkar okej. Annonsen: Länk
Ni får gärna ge feedback på vad ni tror om annonsen, dvs om den verkar legitim eller dylikt. Har mailat snubben som säljer den och han är fåordig, vilket kan vara lite skumt. Han är 41 år enligt Eniro så han kanske inte är en sån som skriver långa mail utan vill hålla det kort och koncist.

Här är några bilder jag fått från snubben:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Som ni ser så finns det lite småskavanker men lär ju inte kosta mycket eller vara svårt att fixa.

Något jag undrar över är om någon vet vad det är för interiör, dvs om det liksom är det billigaste t.ex. Det är ju uppenbarligen ingen m-sportinredning. Jag har kollat mycket videos och bilder på andra e46or och de verkar ha betydligt fler funktioner på instrumentbrädan samt annorlunda ratt. Ser ut som det är tygstolar också vilket är lite tråkigt.

Skulle vilja byta ratt, stolar, samt sätta in annan stereo och ev. något mer (köper nog begagnade delar). Undrar även om det går att köpa till m-sportinredning och hur mycket det skulle kunna gå på. Jag skulle tro att bilen är ganska billig jämfört med andra pga just den nedskalade inredningen, samt att den gått ganska långt och att den är direktimporterad (till företag enligt carfax).

Tack på förhand.
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
jag hade satsat på en med m-paket ute o inne.
denna har ej sportstolar och den har bara AC ej ACC byta kostar och är jobbigt Länk helt fel ratt enligt mig men det är den som sitter i en ej m utrustad.
alt går att byta men tar tid och kostar pengar det är väl roligare att va ute o köra en att liga i garaget hela dagarna.

Länk

Länk

Länk

Länk

there can be only one
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
står en m3 framför på bilden, köp den istället :)

Nä men kan du hitta en för 10k mer som redan har allt du vill ha så är det lätt värt det.

Sen är det ju gamla bilar så inte kul att lägga ner massa pengar på att utrusta när du säkert borde lägga dom pengarna på att underhålla för att köra bilen istället.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag tycker inte det är värt att lägga den tid som det tar att göra det som du beskriver. Men du kanske älskar att ha projekt , vad vet jag. Jag säger som tidigare person sagt, köp en bil som redan har utrustningen. När jag letar efter bil så vill jag veta allt om bilen, jag läser hellre romaner med fakta än att få korta beskrivningar. Då känns det bara som att personen döljer något eller har kass koll på bilen eller helt enkelt inte bryr sig.

Jag hade kikat vidare, men snabba dig. Nu blir det fint väder å då vill man inte missa en dag med bmw-mys ;)
Tack för svar! Hmm, om det är så dyrt som ni säger så skiter jag nog inredningen. Ska nog lägga pängarna på bättre ljud i bilen istället, alternativt en ny ratt. Grejen är att jag helst inte vill gå över 40k, men jag har runt 50k totalt att spendera. Men om jag köper en för runt 50k så har jag inte råd med t.ex bättre ljud, snygga fälgar eller liknande. Får ta mig en funderare på hur jag gör, men som Sjoling sa så läser även jag hellre hur mycket som helst än en kort beskrivning som det är på den bilen jag kollar på.

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Det är en tight budget, jag gjorde ett snabbsvep å såg ingen i den prisklassen med m3 ut/invändigt.. Du kan ju hitta fräshare e46or fast med andra motoralternativ, kan du tänka dig att gå ner till 328 eller 325? Då har du ett större urval. Vill du ha en skabbig 330 eller fräsh 328 eller 325?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med Sjoling. Tycker att E46 Coupé är en av de absolut snyggaste bilarna BMW byggt, med din budget hade jag satsat på en sådan men sänkt kraven på motor. Du hittar en fräsch sådan för 50.
Jo, det är lite tight, men jag tycker inte de är så särskild skabbiga i den prisklassen, Har fastnat för 330 och jag är ganska vrång så tänker nog inte gå ner till en mindre motor. Kan ju såklart köpa M-body kit senare men jag bryr mig nog mer om insidan då det är den man är 99% av tiden. Kan tänka mig att vänta ett par månader och se om det kommer upp någon annan 330 som intresserar mig.
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Detta är en 02
Länk
Med lite prutning så har du råd med den + att den har all utrustning som du har och med färre mil... Hade själv valt den istället.
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Detta är en 02
[LÄNK]
Med lite prutning så har du råd med den + att den har all utrustning som du vill ha och med färre mil... Hade själv valt den istället.
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Om du vill ha en 328 med ganska bra utrustning..
Länk
Väldigt fina bilar men som sagt så är jag lite fast för 330 just nu. De du länkade har även gått relativt lite, och jag är inte rädd om den gått över 20k. Jag är inte så väldigt kräsen heller på om det är lacksläpp, och sådana saker. Bryr mig mer om motorn än det. Finns en hel del 330s i okej skick på blocket för 40-50k som jag skulle kunna tänka mig. Vill ju dock ha en svart men skulle nog kunna tänka mig att lacka om en t.ex silvirig. Jag kan inte punga ut en stor klumpsumma, det är det som är problemet. Jag skulle kunna om jag väntar till efter sommaren men det orkar jag nog inte.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
OK, om du har låga krav på utsidan som du skriver så blir det nog ganska lätt att hitta en 330.

Jag vill inte låta kritisk eller vara besserwisser men var noga med att bilen har servats ordentligt, för i min värd så går det hand i hand om bilen inte är vårdad i kaross, lack mm så finns det en överhängande risk att övrig motor service inte skötts heller. Detta har du säkert redan själv klurat på men det är värt en extra tanke.

Skriv gärna sen va det blev för bil, det vore kul om du fynda något trevligt :)
Ja, du har helt rätt med att dålig skött utsida kan vara en varningsklocka för att ägaren inte brytt sig om bilen. Berättar såklart vad det blir för bil när det blir av! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.