|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
320 @150hk räcker till för mig men det känns som att det är lägsta gränsen. Den är tyvärr törstigare än 325:an. Svårt att komma under 0,75. ///BMW - Was sonst! |
|
| Volvo 945 automat (nyttofordon) är grymt trött och grymt törstig :) (115hk - 0,9-1,1 lit/mil) Duger på vintern, men blir påtagligt trött sommartid. Går att harva många mil tack vare bra stolar. 35000 mil, går sällan sönder. Tanka, byta olja och åka ungefär. | |
|
Ja många räknar bara bränslekostnad, men hållbarhet och servicekostnad måste också räknas in. Jag siktar på 300hk i min 325 senare.. Det blir nog lagom😉 |
|
|
Turbo 4 Ever: Alpina D3 2014: Außerorts l/100km 4,9 Beschleunigung 0-100 km/h s 4,6 Höchstgeschwindigkeit km/h 278 Leergewicht DIN kg 1585 Zylinder 6 in Reihe Hubraum ccm 2993 Nennleistung / bei Nenndrehzahl kW (PS) / 1/min 257 (350) / 4000 Drehmoment / bei Drehzahl Nm / 1/min 700 / 1500-3000 Gissa om det gick i brallan när man läste detta första gången! //GroggenFroggen |
|
|
@groggyfroggy Kom en liten skvätt i byxan. Det var som sagt svårt att hålla tätt när jag läste detta: "Außerorts l/100km 4,9" Resterande är ju inga fantasier. |
|
| Inte illa! Hur lång tid tar det innan det händer något när man trycker på gasen? :) | |
|
Tja, jag har tryckt ända sedan jag köpte den för ett par år sedan och än har det då inte hänt någonting.... Jaha, nu kanske du inte menade min 945:a marin! ;) |
|
| 945 med lättrycksturbo har ju en turbofördröjning på ca 30 år, man kan aldrig märka att den gör något under bilens livslängd. :) | |
|
Satt å drömde mig bort lite, hade jag bott i Texas hade jag haft en 800 hk ´Cuda cab som bruksbil.. billig högoktanig bränsle + sommar året om... mmmm |
|
|
300hk på min dieselbrännare. använder den dag in o dag ut. hade ja hade mer flis så hade den vart min bruksbil och en 535DATM f11 som finbilen :) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Min Brukis (M3) räcker gott och väl till. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Min B5 levererar alltid, kmr nog inte skaffa en bil under 500hk :)) | |
|
Marin849: Citat: "945 med lättrycksturbo har ju en turbofördröjning på ca 30 år, man kan aldrig märka att den gör något under bilens livslängd. :) " OT: Haha aldrig skrattat så mycket som min frisör George berätta en historia om hans trötta röda 940 S (134hk Lättrycksturbo) med 25.500 mil på mätarn, står med rödljus vid Hjulstakorset i riktning mot Jakobsberg E18 rakt fram. Det blir grönt och han drar i väg 1 vxl med den trötta containern och lägger i tvåan och det säger PAAAAANNG !!!!! och bilen accar upp till 100 km/h på mindre än 6 sekunder!! George tänker Äntligen efter 25.500 mil började turbon ladda!!!, men till sin stora förvåning när han tittar i backspegeln ser han en kärring i sin Nissan Micra som missat att det var rött ljus, och sitter nu fast i George 940 hahah.. Så turbo-glädjen varade inte länge =)=) |
|
| Nu tycker jag ni är lite dumma mot gamla 945:or LTT ;), de hade ju en grymt trimvänlig motor. På vilken annan bil har man kunnat öka effekten med 60 procent för typ 1500kr? Jag hade en sån motor i en 240 för ett tag sen, den gjorde 0-100 på 6,5 sekunder med bara 0,8 bars laddtryck. | |
|
Ingen som är dum mot 945:or det är ju bara fakta... Möjligt att dom är trimvänliga , men lika lätta att köra sönder som att trimma Tyvärr ofta att stakarna kröker sig när man ökar trycket i turbon på dessa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.