|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Nightvision med dynamic light spot kräver dimljus vilket inte går att kombinera med m-sport och värmare. Däremot borde en säljare kunna välja Nightvision utan dynamic light spot som är en annan utrustningskod och då kombinera det med både m-sport och värmare. | |
| I konfiguratorn på nätet går det inte att kombinera night vision med vinterpaketet men handlaren kunde det i sin konfigurator. | |
|
Sedan 4-zons klimat ingår i några paket: En begränsning (som jag inte fick någon förklaring på) är att 520d med komfortstolar INTE kan utrustas med 4-zons klimat! |
|
| RTTI finns inte med i konfiguratorn men kan köpas till för 1500 kr. Inte helt klart om det kommer gå att göra i efterhand. Tror den heter 6AM (säkert samma kod som förut). | |
| Lustigt att konfiguratorn vet att Park Assist ska ingå i Advanced Parking Pack men den tar inte med den automatiskt (och den visar inte heller att den ingår i paketet). Däremot kan jag klicka i den utan kostnad när jag valt det paketet. | |
| När man väljer Innovationspaketet läggs automatiskt elektriska backspeglar till. Kostar 3700 kr. Såvida man inte lagt till även parkeringspaketet där dom ingår. | |
| Någon som har koll på leveranstider för MY2015? | |
| Beställde härom veckan. My2015 börjar byggas v 27, sedan sedvanlig tid efter det för leverans. Inga semestrar nuförtiden tydligen. | |
| Frågan är hur automatlådan kommer fungera på 2015 utan Navigation. | |
| Troligen som dagens eftersom inget tyder på att den kan använda kameran i stället. Ny motor till 520d dock. Den får du ju även utan nav :) | |
|
Ja, fast de sägs ju att den ska bli snålare eftersom den kan lista ut hur den växlar ihop med navin. Men frågan är om det är mest marknadssnack. Jag tycker fortfarande 20.000 är alldeles för mycket för en navi och lite större skärm. |
|
| Ja jag kan inte tänka mig en femma utan stora skärmen med sin höga upplösning, RTTI, den nya iDrive och navigationen. Använder på sin höjd Waze vid sidan om men integrerad nav är helt klart bäst. Fast jag vill ju ha/kräver HUD också och den blir ju roligare med nav. | |
|
Ja, vi är alla olika, jag använder nästan aldrig gps, förutom vid riktigt långa resor och de planerar jag helst inomhus o inte i bilen :) Headup gillade jag inte alls, åtminstone inte i X5. |
|
| Micleg:vad blev priset på din 520D! | |
|
Vi har ju olika åsikter om saker, så är det :) 560 efter rabatt. Hyggligt inbyte på min F31:a också. |
|
| Numera så kan du skicka resmålet till bilen via telefonen. Jag använder ofta nav till platser jag känner till, eller hem, för att få en uppfattning om när jag är framme --- ev trafikproblem inräknade. | |
|
Nu förändras paketen. Syns inte i konfiguratorn, men det finns ett nytt parkeringspaket med surround view i stället för parkeringshjälp! Länk |
|
|
Verkar som om BMW håller på att skapa enlighet mellan de olika länderna; tidigare var det en uppsjö av möjligheter... nu börjar man ju känna igen innehållet. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Jaha, ny konfigurator. Vet inte om den här var bättre. Långsam. Flertalet paket har försvunnit men slutdatumet för business/tjänstebil är borttaget, 19 juni var alltså (som vanligt) en bluff. Min beställda bil blev 41 tusen dyrare nu i konfiguratorn (i extrautrustning, samma grundpris) pga att paket försvunnit. |
|
|
Nya konfiguration är ju klart bättre, skönt att slippa Java. Buisnesserbjudanden har funnits hela tiden sedan våren 2012 så det är väl uppenbart att de inte försvinner ju äldre bilmodellen finns. Sen ändras det lagom till nya årsmodeller, någon detalj tas bort och någon annan läggs till. Vilka paket har försvunnit? Menar du Vinterpaket etc så finns de kvar, man har nog bara inte fått in dem i nya konfiguratorn. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.