|
|
|
|---|---|
| jag har en skärmblinkers som inte fungerar och när jag mäter den så kommer det endast 2 volt ut ur kontakten, någon som vet vad det kan vara? | |
|
Troligen oxid bildning i något kontaktdon. Den spänning du mäter upp beror på att det går krypström i kontaktdonet pga oxiden. Finns även andra fel, men man får börja med att felsöka alla kontaktdon mellan, relä och lampan. |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Mäter du upp 2 volt med blinkers aktiverad eller inaktiverad? Har du dubbelkollat att du mäter mot en känd bra jordpunkt? Enklast att kolla detta är behålla samma jordpunkt och flytta den andra mätpunkten till ett ställe med känd spänning (tex batteriets pluspol, diagnosuttag, cigaretttändaruttag eller liknande). Som c_olsson säger så är det troligtvis någon krypström, man skall ju tänka på att man inte får något spänningsfall om det inte går någon ström. Det är bara att börja ute vid lampan och gå baklänges och inspektera/mäta. |
| det är enbart när jag slår på blinkersen. och jag såg att det hade ärjat på en kontakt och då skrapa jag bort det men det visar fortfarande bara 1-2 volt | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ok, var bäst att dubbelkolla - skulle det vara 1-2 volt med blinkers avslagen s kulle det vara lite mer knasigt. Bara för enkelhetens skull, fungerar sidoblinkers när du aktiverar varningsblinkers? Annars är det bara att följa vägen från blinkers och bakåt till spänningskällan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.