|
|
|
|---|---|
|
Tjena hej alla galna dislare med erfarenhet och idéer, Jag sitter på en nyinköpt bmw e91 330d-06, har bara ägt bmw i hela mitt liv men detta är första gången som jag har gett mig på en disel. Bilen är trimmad med chip till ca 291hk/ 566nm av mig själv med ett chip från racechip i Tyskland. Men till mina frågor, jag önskar ett råare ljud ifrån dislen även mycket sugen på ett bättre låg/mellan register. Snickare som jag är så är så måste kostnaden hållas ner och undrar helt enkelt vad jag har för alternativ till ett råare ljud samt kanske en 40hk/ 80 nm Alla funderingar och idéer är mer än välkomna här! Glad påsk Conny | |
| Det blir dyrt när man passerat mjukvarutröskeln tyvärr :( | |
|
Ja jag har väl insett detta! Men ett råare diselljud kan ju inte kosta så förbannat? Conny |
|
| Har du kollat på effektavgassystem ? | |
|
Hittar typ inget till disel? En tanke har varit att ta bort ena dämparn och ersätta med rör. Men vill helst att den ska kunna andas bättre från motorn Conny |
|
|
Det är rätt få dieslar som låter bra, går inte att jämföra med en bensinare tyvärr. Jag hade en f31 330d och samma där, den gick bra men lät trist. |
|
| Närmsta Ferrita verkstad kan ju öppna upp lite - men en Diesel Turbo låter aldrig speciellt kul. | |
| Länk | |
| Det sägs ju att bortplockning av partikelfilter ska ge ökad potential för mjukvarutrimning. Det inverkar säkert inte menligt på ljudet heller. Den enda diesel som jag har hört som lät fränt var min gamla 525tds när den under några dagar och som en ren nödlösning fick gå med endast en kort rörstump från turbon som mynnade ut i en sidepipe bakom framhjulet, den lät som en kåt lastmaskin när man gasade på ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.