|
|
|
|---|---|
|
Har nu köpt en BMW 335 iA Coupe från 2007 (bangade på M3 efter min senaste tråd alltså... :-) ). Allt känns kanon än så länge, bilen överträffar alla mina förväntningar. En sak som stör mig dock är ett påtagligt vindbrus redan i 100-110. När man kommer över 150 är det nästan outhärdligt, typ som att man har en sidoruta lite nerhissad. Det låter lite annorlunda (mer vinande) på passagerarsidan, men båda sidorna har alldeles för mycket brus/oljud. Finns det något man kan göra? Något man kan titta efter som kan vara fel? Jag har läst att modellen har lite problem med vindbrus men det känns inte som det borde vara så här mycket och vid så pass låga farter... | |
|
Har samma fel på min 335:a e92. Lämnade in bilen på bmw för felsökning och felet var dåliga lister samt att ev. dörrar måste justeras. Kostnad för detta på bmw i Södertälje bli ca 3500kr. |
|
|
Det problemet får ni för att ni själva eller föregående ägare hänger på rutan eller stänger dörren genom att trycka på rutan. Det finns ingen ram runt rutan som håller den på plats så varje gång man trycker på rutan när dörren är öppen så viker man in rutan vilket till slut gör att den börjar glappa och man får vindbrus. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.