AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.200

Hjälp vid köp av E61

Hej är ny på BMW och står i bilbytartankar och behöver lite hjälp !
Har fastnat lite för E61 modellen 525D eller 520D .
Pendlar 12 mil fram och tillbaks till jobbet varje dag därför har jag funderat på diesel. Dock är en stor del grusväg som kan vara rätt så dålig och gropig emellanåt speciellt på våren.
Hur är det med hjulupphängningarna är de robusta?
Andra säker att tänka på som kan uppkomma ?
Tänkte mig en automat eftersom jag har det idag hur håller dessa ?
Årsmodell från 06 upp till 08 -09 miltal kanske mellan 10000 - 15000 mil.
Tänkte behålla den upp till 30 - 35000 mil.

Tacksam för support i mitt bilval !
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Facelift kom i mars 2007 med mycket uppdateringar av motorer och framdörrarnas insidor samt strålkastare. Motorn i 520d uppdaterades dock inte förrän i september 2007. 520d gick då från 163 till 177 hk.

I samband med facelift gick 525d från en 2,5 liters sexa till en 3-liters på 197 hk. Jag har haft en 525d och var väldigt nöjd med den motorn. Hade dock manuell och automat är att föredra.

Bakaxeln på E61 är luftfjädrad så den sväljer ojämnheter bra. Om du har gropig väg så hade jag valt bort M-chassi som var tillval och standard på bilar med M-paket.
Hej , jag köpte en 520d 2009/10 för ett tag sen , automat (kommer aldrig att köra manuellt) som ev. drar lite mer än en manuell(?) ,skinnklädsel & riktiga stolar inte de obekväma sportstolarna , om du pendlar landsväg så tycker iaf. jag att bilen går riktigt bra & snålt , ångrar mig absolut inte , tekniken får andra svara på , har ingen koll på chassie osv.
glada påsken
//HW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.