|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har provat att koppla ur ibs utan resultat. Säkring ok. Har letat på forumet och har inte hittat andra tips. Någon som har idéer? | |
| Har du ohm mätt slingan? | |
|
Hej Henrik, Nej. Vet du var kontakten till slingan sitter så att jag kan dela och mäta? |
|
| Inte på den bilen. Men den sitter ju någonstans runt rutan. Får antagligen plocka bort inredningen runt rutan. Sen kan du ju se vilket motstånd där är mellan polerna. Det ska ju inte vara "oändligt". Dår är det avbrott. Det finns grejer till att laga dom trådarna. Är man lite vårdslös när man lastat något i bilen som tagit emot rutan kan en sån tråd gå av. Du kan kanske mäta varje tråd från ände till ände utan att plocka bort inredningen. Märker du då att en rad har avbrott så borde det gå att se var det är. Detta förutsätter ju att du har spänning fram till slingan. Annars är det ju ett helt annat fel. | |
|
Troligtvis kabelbrott vid gångjärnen. Jag råkade själv ut för det i vintras och lagade det själv på nån timme. Här finner du en bra guide... Länk Observera att kablaget till defrostern ligger både i vänster och höger gångjärn, plus till vänster och minus till höger (om jag inte minns fel). Lycka till / Jimmy |
|
| Kablarna är precis fixade, men måste kolla om det blev gjort på bägge sidor... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.