|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Tja dert aäger väl sig självt vad jag har för fel... När den e kall e det tomgång, men låg... ca 750rpm... och ibland e det inte ens det, den dör bara helt ibland... Verkar gå lite orent osså, kan det va at stiften e helt slut? Fel inställd tänding? Blev så efter jag bytt toppackning... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
| jag har samma problem på min 528 men min har inte bara låg tomgång när den är kall utan den pendlar hela tiden och går orent när man varvar...när man kör så går den som vanligt..vad var fel på din??....min tomgång svajar ochså när den är varm.. | |
|
Har samma problem med min 528.Låg tomgång så pendlar den också.Har lämnat in den för att kolla upp tändningen,inget fel där. KickDown |
|
| MMin 518 hade låg tomgång men skruvade på tomgångsreglatorn så att den blev lite högre.........den bluddrar ibland när man gasar på bara!! inte skoj o det händer bara lite då o då? Hittar inga läckande bränsleslangar även om det luktar lite bensin ibland... | |
|
Kolla lufmängd mätaren, dom kan dela sig i botten då blir resultatet som i ditt fall (har hänt mig oxå). Har du råkat ut för en avgaspuff (smäll) då delar sig mätaren. Kolla även fördelaren kan ju vara fukt. Varför kör inte alla BMW? |
|
518i slow mobil |
jag hade dåliga spridartätningar... när jag fixade dem så gick bilen klockrent... E28, REAL power for REAL men! |
| när jag körde utan luftfiltret gick den mycket bättre det var nog igenstockat | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.