|
|
|
|---|---|
| Hej har gott problem med min 328 det är så att den stått still i 2 år och nu när jag skulle börja köra med den så va den svårstartad och när man fick igång den så gick den bara en stund och nu nån vecka senare startar den 1 av 20 gånger man försöker. Har noterat att bränslepumpen går hela tiden på tändning även om jag klämmer returen med en tång har även. Har bytt till en ny pump i brist på andra idéer har även tagit ur spridarna och kört på starten och konstaterat att ingen sås kommer. Är det någon som varit med om liknande lr kan tänkas veta vart det är lr hjälpa till med felsökning | |
| Har även provat med en annan styrbox och skiftat reläna | |
|
Kommer det någon soppa innan eller efter bränslefiltret om du delar och kollar där? Kontakter och dylikt hela och sitter som de ska vid fuilrailen och även spridarna? |
|
| Jo nu kommer det soppa ur 3 spridare och och sopp kommer det som tusan om man känner på returledning vid tanken men startar som sakt ytterst sällan och dör så fort den börjar bli lite varm sen går den inte att starta men pumpen fortsätter att mata bränsle fast att motorn inte är igång. Alla kontakter är hela och rena har även provat andra spridare och bytt stifts tänkte om de va därför den dog men problemena verka hänga ihop | |
| Har nu även noterat att spridarna tickar ovanligt mycket | |
| Har du bytt ut all den gamla bensinen i tanken? Gammal bensin gör motorn svårstartad och man bör nog späda ut med minst lika mycket frisk bensin som det finns kvar i tanken | |
| Jo tanka fullt gjorde jag härom veckan.. men har provat ytterligare en styrbox och lyckats att få pumpen att stanna på tändning men de andra problem EM kvarstår | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.