|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag håller på att köpa en 320 -05:a. När jag nu är i slutskedet av affären säger säljaren att det börjat komma ett "gnisslande ljud från höger bakstötdämpare". Då jag själv inte kan mecka, och inte heller känner att jag är beredd att inleda affären med en kostsam reperation undrar jag vad ni bättre vetande tror om detta. Något vanligt fel på E90? Har läst lite om bussningar och fästen. Förstår att det är svårt att gissa utifrån en sådan beskrivning, men vad skulle ni lägga era gissningar på att det är? Samt tror ni att det finns risk för att det är en mycket kostsam historia? Väldigt glad för svar! Vänliga hälsningar, Filip | |
| På E91 är det inte alls ovanligt att stora länkarmsbussningen torkar och blir pipig. | |
|
Stort tack för snabbt svar Lus! Okej. Vet du mellan tummen och pekfingret vad detta brukar kosta att byta hos en verkstad? Som sagt -tack! |
|
|
Tror jag betalade 3-5000 för byte på båda sidor. Kan ha varit fler reparationer med på den fakturan som jag inte minns just nu. Bussningarna i sig är inte dyra, men det är lite jobb att byta dem. |
|
| Man kan också borra hål i dem och spruta in fett, förlänger livet rätt bra på dem. | |
|
Tack för svar! Då köper jag bilen och hoppas på att det inte är någon annan dyrsam historia som låter. Kollade med er verkstad som ville ha 1995 för byte av en länkarmsbussning, låter väl rimligt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.