AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.608

Bilförmedling.com kan man lita på dem?

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Bilförmedling.com ringde mig idag och sa att dom har en köpare på min bil som vill ge 455 000 kr .Men då skulle jag köra upp bilen och låta den stå hos dem i 14 dagar.Jag har begärt 439 000 kr som jag skulle få,men jag har ingen lust att ställa bilen hos dem.Utan jag sa har dom en köpare så får dom gärna förmedla bilen och sälja den för 455 000 kr och jag får mina 439 000kr men det var dom ej intresserade av.

Obs tycker inte det verkar serieöst!!!!

///bmwlars
nej inget som jag heller skulle nappa på. Om de nu har en kund på din bil så varför då behöva låta den stå hos dem 14 dagar?

/Anders
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Som en av fördelarna med att anlita dom så skriver de på sin hemsida att man kan ha bilen hemma under försäljningstiden.
Det har ju även ex. vis Shiftgear, som ju är en juste och seriös förmedlare.

/Anders
Det är ett seriöst bolag. Men betvivlar att någon betalar 455' för en M135iAX.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De är ett etablerat bolag som hållit på många år så det är inget fishy i sig. Men om de redan har en köpare, varför ska den behöva stå där i två veckor? Det låter som att köparen inte finns och det bara är ett trick för att få dig att nappa på erbjudandet...

-------
//Lövet
bm
390
bmwlars

Ringde till bilförmedlingen.com för att undersöka om det finns någon som har det numret som ringde igår. Dom använder sig ej av mobil utan ringer från sitt 08 nr.

Killen som jag pratade med sa att händer ibland att skojare hänvisar till bilförmedlingen.com numret som ringde var 072-9010903 kolla på hitta.se fins ingen person på detta nr så det var ifrån en kontant telefon.

///bmwlars
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Otäckt! Jag antar att upplägget var att de skulle vara "snälla" och hämta bilen hemma hos dig för att "underlätta" affären. Tur att du hade huvudet på skaft.
bm
390
bmwlars

Nej dom sa att jag tar med bilen upp till Stockholm jag får bensin pengar och även tågbiljett hem betald av dem.

Men jag sa att jag inte litar på vem som ringer att jag skulle kolla upp dem först sa han att det går bra och han hänvisad till sin hemsida bilförmedlingen.com

///bmwlars
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu låter det genast värre. Om de tyckte du skulle skriva över bilen först och få pengar sedan så är det nästan säkert en blåsning. Seriösa förmedlare jobbar inte så.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.