|
|
|
|---|---|
| Börjar bli lite irriterande min 540/98a startar upp fint men tvär dör efter ngr sekunder så startar man den på nytt o samma igen. Detta kan behöva göras en till 5 gånger innan den går. Startar alltid direkt men som om man stänger av tändningen. Är inte alla starter heller utan kan gå många gånger bra direkt . Imobileser? Tändlåset? Nån som vet ? | |
| Kan vara vad som helst ska jag gissa så gissar jag på vevaxelgivaren. | |
| Får koppla dator och se. Tror dock inte på vevaxelgivaren då jag haft det felet på ngr st och de har varit svårstartade då och man har behövt nöta på starten länge. Min startar på en gång men stängs av och bara att pröva på nytt och den startar direkt igen. Så kan det vara 2-6 gånger sen hålls den igång | |
| Kan vara vad som helst kamaxelgivare etc, läs om det är några felkoder. | |
| Testa o vrida nyckeln till tändningsläge, vänta 5 sek o starta därefter. Om det funkar normalt gissar jag på "immo-relaterat problem". Live with it isf. | |
|
Tjenare. Har du hittat felet? Min e34 har varit lika så som din, ca 3 gånger innan den gått igång när den är kall. Varm så är det inga problem. Men ja nu har den tyvärr tvär dött. Satt och körde bara och helt plötsligt sluta den svara på gasen och fladdrade på varven lite sen var det dött. Nu så startar den, bluddrar 2-3 sec sen är den död. Har mätt upp Kam och vev givare och de är rätt ohm värden. Mvh Jonas |
|
| och du har minst 20 liter i tanken.? | |
|
Jag har exakt samma bekymmer på min 540-98. Felkod: 112 Nockwellengeber Wert unplausibel (Osannolikt värde?) Abgasrelevanter fehler (nach entprellung MIL Ein) Fehler momentan vorhanden statischer fehler Hur ska jag tyda detta? Kamaxelgivare? Knacksensor? |
|
|
Nockwellengeber = kamaxelgivare Tips: Köp original så vet du att du får en givare som ger en korrekt signal. Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.