AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.264

Byta stereo i e39 530?

Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Hej
Har precis köpt en fin 530 med stora färddatorn som styrs via stereon. Går det att byta stereon eller måste original användas för att färddatorn ska fungera?
Här är en bild på modellen som sitter i: Länk

Vill gärna ha en stereo som kan ta USB/aux eller kanske en 2-dins spelare med Navi och backkamera bara för att.

Mvh Janne
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det på bilden är färddatorn och inte stereon , Färddatorns övriga funktioner fungerar som vanligt även med en eftermarknads hu :)
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Men måste ju klicka BC och sedan välja bland inställningar på denna. Om jag tar bort den så kan jag väll inte välja något i färddatorn?
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Jo, men hur nollar jag trippmätaren då t.ex? Hålla den intryckt verkar inte fungera
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
På "stereon" klickar jag BC, sen verdi 1 och set. för att nollställa förbrukningen
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du skall inte ta bort den delen på bilden utan den ovanför där du idag stoppar i cd/kassetteband och stoppar i en ny enkeldin stereo där.
Stoppar du i dubbeldin och tar bort färddatorn så kan man programera bort den ifrån IKE har jag för mig , hur och vad som finns kvar då i form av färddator funktioner vet jag dock inte.
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Länk

Likt denna då, inte så snyggt. Kanske går att köpa en till färddator som man kan modda lite med så en 1-din får plats ovanför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.