AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.818

Baklucka (softclose) problem E39

Visa användare
10
GodfatherB
540 sedan -00
Köpte en bmw 528 i helgen. En e39 touring

När jag hämtade bilen sa han att han haft problem på sista tiden att innerbelysningen lyst fast bilen stått låst och larmad. Efter ett tag tröttnade han på det och tog ur alla lampor ur hela bilen som lös.

När jag åkte hem så hörde jag att det skramlade lite i bakluckan och nu några dagar senare märker jag att bakluckan inte stängs riktigt. Den hoppar lite när jag kör i gupp och låter illa. När jag stänger luckan så drar softclose igen luckan i ca 1 sekund men inte tillräckligt verkar det som.

Vart ska jag börja. Ska den dra igen luckan in2 steg eller ska jag anta att allt funkar när den drar in luckan en liten bit. Är trött på att bakluckan skramlar och vore ju skönt att få sätta tillbaka alla lampor i taket och dörrar oxå

Tack på förhand!
Ba
328
Basilika
E39 530im
Kan bero på kabelbrott (det hade jag på min o samma symtom) i gångjärnen. När luckan inte stängs så indikerar detta att lampa lyser. Relativt enkelt att fixa om du kan löda lite, men kan vara lite pilligt :/ Lycka till =)
Visa användare
10
GodfatherB
540 sedan -00
Kollade kabeldstam på båda sidorna igår. Hittade 3 kablar som va av!
Nu har jag belysning i bakluckan osv
Men problemet kvarstår. Bakluckan fortfarande öppen lite och såtår på färddatorn när jag åker iväg att den är öppen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.