|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har sökt på forumet men inte lyckats hitta något som kan hjälpa mig. Radion / CD-växlaren har fungerat utan problem fram tills för någon vecka sedan. Det är så att ljudet försvinner mysteriskt efter ca 2-3 minuters körning och kommer inte tillbaka förens bilen har stått avslagen ett tag. Jag har plockat ut stereon(har stora navigatorn) men felet kvarstår, CD-växlarn hoppade igång en sväng direkt efter men nu låter det ingenting i högtalarna. Någon som har en aning om vad detta kan vara? Mycket tacksam för hjälp. MVH Isak Riihimäki | |
|
Hej, Grundtipset att du har ett standardfel på radiomodulen, som väl bör vara en BM24? Det handlar i så fall nästan säkert om dåliga lödningar, som du ganska enkelt kan fixa själv. Sök här forumet på "BM24". /Lennart |
|
| Jag tror nästan säkert att det är lödningarna till skärm/jord plåten bak i stereon som är dåliga, prova att värma upp dom och tag bort och lägga på nytt ten på lödningarna. Länk | |
|
Tack för svaren, ska undersöka huvudenheten nu i helgen och se ifall jag hittar några fel. Överväger annars att göra om all el för stereon och installera en dubbeldin stereo istället.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.