|
|
|
|---|---|
|
Tjena BMW 523iA Touring 1997 Kärran har eftermonterad dragkrok där uttag till släpvagnen aldrig fungerat, köpte bilen -00 nångång och nu är jag less på att den inte fungerar, man håller tummarna varje gång man drar ett släp att inte farbror blå ska komma. Jag tänkte försöka åtgärda detta då jag håller på att restaurera bilen både invändigt och utvändigt. Nån som haft liknande problem? Hur fungerar det med säkringar till släpvagnsuttag? Eller är det reläer eller nån styrbox? Vars sitter dom isf? Är det annorlunda på en bil med eftermonterad utrustning? Tack! "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska ha ett interface mellan bilens el och släpvagnskontakten. Interfacet reläar lampsignalerna för att inte belasta bilens elsystem. En ganska enkel inkoppling. Brukar kosta runt 1000 lappen på Ebay tex Jeager(Jäger) är ett välkänt interface ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
vars brukar det sitta normaltpå en Touring? Så jag vets vars jag ska söka. "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
I min bil, en e39 -02 monterade jag den under en plastkåpa till höger om reservhjulet, bredvid batteriet. En sladd skulle dessutom dras fram till ngn box framför höger framdörr, för att ge signal om att en lampa på släpet är trasig, den kabeln struntade jag i att installera. |
|
|
tack för svar, jag ska kolla om jag hittar något! Hur brukar en sånt interface se ut? "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.