|
|
|
|---|---|
318 iS M3 |
JAg har en Schnitzer sport avgas från grenröret och bakåt i 2,5" storlek. Låter grymt. Men men. Idag så hörde jag något konstigt och gick under bilen och kollade. Jo! röret innan sista dämparen har släpt alltså vid där det är svetsad. Jag plockade ner den och det är något i burken som låter när man skakar på den. Det låter som en stor metallbit. Vad har ni att säga, snälla hjälp mig. Vad ska jag gör. |
|
Hur gammalt är röret?? Garantier etc? /Kristian |
|
|
Inte för att låta som en gnällspik men om du ställer frågan på 3-serieforumet kanske du lättare får kvalificerade svar i rätt härad. Blev lite nervös (nej egentligen inte) för mitt egen AC Schnitzer avgas till E46 M3 som ligger på vardagsrumsgolvet. |
|
318 iS M3 |
Han kan vara max ett halv år gammalmen problem är att jag har nyligen importarat den. CoolBlueM3Coupe: Ibland är det vissa som bara besöker här och inte hos 3 serien. Det gör väl inget att jag frågar på båda ställen eller? Schnitzer har tydligen mycket bra kvalite har jag märkt. |
|
318 iS M3: Du skriver: "Det gör väl inget att jag frågar på båda ställen eller?" Ett tips... läs forumets regler. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
CoolBlueM3Coupe har du tänkt på en sak... ...när man köper grejjer till sin pärla så hamnar dom alltid av nån anleding INNE i huset och inte i förrådet/garaget, trots att dom ska sitta under en bil som kör i regn o rusk ibland. HaHa!! ahhh... det e underbart o vara bmw-ägare! =) Meningslöst inlägg men visst ligger det något i det? |
|
|
328-Johan Inte bara INNE i huset utan även I sängen. Jag hade mina 6-kolvs ok liggande på sängbordet.....vad skulle man titta på? oken eller tjejen? =) …….vaddå skada? =) Detta var också ett meningslöst inlägg men jag vet att det ligger något i det. 318 iS M3: Det låter mer eller mindre som ett material fel men det skulle även kunna vara fel upphängt/monterat så det inte dämpade vibrationerna rätt. Är det ett rostfritt system? Om ja så behövs inte mycket avvikelse i legeringen för att det ska spricka. Schnitzer har som många andra stora Tyska tuning firmor säkert väl utprovade delar (oftast så kommer de från samma tillverkare) men även hos dem finns säkert "måndags exemplar". En liten notis: Vi bygger själva system till våra bilar och det tog oss ganska lång tid innan vi hittade rätt legering med rätt godstjocklek och diameter (Vi köper rören från Tyskland). Och vi använder inte samma legering som en känd svensk firma för det finns bättre. Mvh Manuel |
|
|
om det är rostfritt så gäller ju ofta livstids garanti så då är det ju inga problem :) annars får du väll plocka fram svetsen eller bita i det sura äpplet och köpa nytt! Mvh Ricke P.S funderar själv på nytt system från kat och bakåt till M3:an,nån som kan ge tips på ett system som ser snyggt ut alltså inte går ner så långt som orginalet(man ser ju sista burken från sidan).Har kollat på simons vilket ser bra ut på håll,men problemet är ju att dom har två ovala ljuddämpare längst bak vilket jag tycker är fel,det ska ju vara en stor som det sitter orginal.Kan tillägga att jag helst vill ha DTM slutrör.Hmmm annars får man väll köpa ett orginal system vad det nu kan kosta? D.S Mvh Ricke Söker efter fina 15-16" fälgar med bra sommardäck på till en E34:a maila mig gärna om du har nått till salu..... |
|
318 iS M3 |
Bumper: VA!! MH_GTR: Jag tror att du har rätt. Det är så att det är 2,5" från grenröret och katten är inte orginal och jag vet inte vad det är heller. Efter katten har jag en dämpare och den dämparen är kanske mellan 12 och 15 cm från marken. Och den brukar ta i marken vid höga vägbulor och sånt. Men det har hänt tre fyra gånger kanske. Bli inte utråkat men det kankse är det som har gjort som svetsen bak har släppt eller vad tror ni. Ensak till. Jag har plockat bort bakre dämpare nu men bilen låter likadant som förr är det normalt de oxå eller? |
|
318 iS M3: F: Jag har gjort ett inlägg, men det har blivit raderat. Varför? S:...En annan orsak kan vara att du gjort samma inlägg till många forum. Ett inlägg ska göras en gång och i rätt forum. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.