|
|
|
|---|---|
| Efter att jag ställde på bilen förra veckan så har airbaglampan lyst konstant under körning. Hade detta problemet i höstas och lämnade in bilen till GW. Nu menar han att den har haft för lite laddning, vilket kan stämma då jag var sen med att underhållsladda batteriet. Men när jag var där idag och han raderat felkoden om just låg spänning så kom lampan tillbaka direkt. Någon som har några idéer? Läste att någon här haft problem med kontakter under stolen. Jag kollade under stolen men allt verkade sitta bra. | |
|
Lyth, du har PowerPost! Min bil: Länk |
|
|
Skulle precis skapa en ny tråd om detta, hoppas att vi kan ta det här!? Bilen (E85-03) har stått över vintern med en laddare tillkopplad men allt i bilen var nollat så strömmen har varit under nivå någon gång. Startade bilen och Airbaglampan lös direkt. Har felsökt med INPA, felkoden går inte att radera, eller den kommer tillbaka direkt. Postar screendump från INPA med felkoden här : Länk Goda råd tas gärna emot! |
|
|
Hade samma problem för två år sedan. Konstaterade att felat var i passagerardörren. Lösning: Fick byta ut kablarna i dörren mot guldpleterade kontakter. Lämnade bilen till verkstad hos Per Larsson i Huddinge (Bil & Motorteknik). |
|
|
Efter en massa läsning så ser det ut som om det felet alltid har med kablage att göra. Problemet blir att avgöra vilken del av kablaget måste bytas ut. Felkoden som jag har stött på är ganska udda och svår att få grepp om exakta felet. |
|
|
Lyth Jag tror inte att det har med laddning att göra. Mitt råd är att montera ur stolarna och gör rent kontakterna som finns under. Dom brukar strula. Även kontakterna till bältessträckarna är viktigt att dom är ok. I passagerarstolen ska det även finnas en kännare för airbagen som känner av om det sitter någon i den stolen. Den brukar också jävlas har jag läst någonstans. Alltså gör rent, spraya kontaktspray så tror jag att det fixar sig. Lycka till! Hasse Z4 |
|
|
Extremt vanligt med defekt sensormatta i passagerarsätet, precis som du nämner Hasse. Det säljs en fix till detta på AP-Börsen ;-) Min bil: Länk |
|
|
Jag har redan kollat under passagerar- stolen och även kopplat in motstånd till sensormattan men den ser ok ut. Läste någonstans att från batteriet bak i skuffen går det en kabel som kan strula. Någon erfarenhet av detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.