|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt mig en X5 3.0 SD -08 och retar mig lite på vägljudet. Sitter original 20 tums M-fälgar med Bridgestone Runflat sommardäck på. Kommer från en XC70 -08 innan och den var betydligt tystare i landsvägsfart. Vad tror ni är det runflat däckens fel eller lider e70 av mycket vägljud? | |
| En suv är ju inte direkt en tyst eller comfort bil. På min jag sålde satt där Dunlop sport maxx. 315 bak och 275 fram. Helt ok faktiskt.. dock inga billiga sulor dom där Dunlop och du hade tänkt byta. | |
| Vore märkligt om 20-tums Runflat inte bullrade. | |
| Har du rft på din 320d? Låter X5an mer eller mindre i så fall? | |
|
Inga RFT på 320:n och ja den är tystare. |
|
|
Jag har 20" på min E70, Michelin Diamaris (Ej RFT) och är väldigt nöjd, tycker den är mycket tystare än alla V70 jag åkt Taxi i.. |
|
| Jag kör med 275 fram och 315 bak på min X5:a. Lite vägljud får du nog räkna med med tanke på bredden på däcken. Men att byta bort RFT mot däck i premiumsegmentet gör helt klart skillnad på ljudet i kupén. | |
| Jag tyckte inte min X5 med RFT lät så farligt mycket, körde iofs på 19". Min 3-serie med 17" RFT lät betydligt mer. Men, RFT låter mer än vanliga däck, särskilt gamla däck. Kanske dags att byta däck om de är gamla och i sådana fall överväga icke RFT? | |
|
Har 20 tum rft på min E70 och de låter en aning, men inget som stör mig. Är värst nu på våren när vägarna är upprivna efter vintern. Personligen skulle jag inte byta bort rft eftersom man inte har reservhjul i bilarna längre. Jäkligt skönt att kunna köra hem med punka för att dagen därpå köra till däckverkstan istället för att lämna bilen på gatan... |
|
|
Du får nog stå ut med lite vägljud med dessa breda däck. Är helt klart skillnad mellan rft och "vanliga däck" jag byte till michelin latitud diamaris, stooor skillnad på däcks ljud. Bytte även hjullagren fram på min. Vart en väldans skillnad, dem började vara slut så det kan låta en hel del det med. Sen att du jämför med volvo xc70 är nog lite fel, inte en suv direkt och det lär ju knappast ha suttit 315:s däck på den... mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.