|
|
|
|---|---|
|
Hej Detta är tredje gången kylarslangen spricker och hittar inte felet. Första gången den sprack så tog jag bort kylaren och expantionskärlet och kollade om plasten var poröst/sprickor. Hittade inge fel på dom så skjölde igenom dom och monterade tillbaka, Fyllde på ny kylarvätska och luftade i backe. samt en ny kylarslang. Sen efter ca 1 månad så sprack den igen. Då bytte jag kylarlocket, och trodde det skulle fixa det. Och sen efter ca 1 månad så sprack den igen. Det bubblar inget i expantionskärlet,Luktar inte avgaser i kärlet. Den under kylarslangen bil varm och hård så cirkulation finns. Tacksam för svar | |
|
Mycket märkligt du, har du fått till att kolla hur vattenpumpen ser ut? Den rasade på min, fick några månader senare uppleva en sprängning av övre kylarslangen i väldigt hög fart. Såg sjukt dramatiskt ut! Den nedre hade jag redan behövt byta så det verkar ju helt klart som att de är ordentligt med tryck i kylsystemet på V8an... Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
okej kolla med locket till kylaren den kan ha gått sönder och släpper inte luft hade samma fel det locket som av trasig. |
|
|
När byttes fläktkoppling och vattenpump sist? Känns som att bilen överhettas något även om den inte varnar för det. Ett problem med temperaturmätaren är att nålen är i mitten vid ett stort temperaturspann, och när den börjar vandra åt höger är det redan för "sent"(iallafall om man har otur). Lås upp färddatorn för att se exakt kylarvätsketemp, kan ju vara bra i felsökningssyfte: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.