|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt montera 20" fälgar och sänka bilen, men vill inte ha en "för låg" bil som skrapar och tar i. Funderar på Lowtec 40mm fjädrar som Schmiedmann säljer. Det står att fjädrarna passar alla 6cyl diesel bilar, undrar då om 535 sjunker ihop mer än tex en 520 med tanke på viktskillnaden fram? Tror ni att 40 är lagomt på m sport? | |
| M-sporten är ju redan lägre än original. Undrar om inte schmiedmann utgår från original bilen. Alltså då 40 mm lägre än en bil utan M-sport. Och jag har för mig att M-sporten är ca 20 mm lägre redan original. Då blir det inte mycket till sänkning. Men du hade väl tänkt köpa dämpare också som är anpassade för den fjädrings längden. Eller du ska åka runt och hoppa som en gammal EPA traktor med kapade fjädrar? Det är synd på en bil med såpass bra väghållning tycker jag. | |
|
En 2 cm sänkning mot original kommer inte göra bilen studsig. Ska till bra mycket mer sänkning för att få sådana problem... Däremot hade jag satsat på kit från H&R eller Eibach, finns billigt på ebay och är av bra kvalité. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.