|
|
|
|---|---|
|
ABS/ASC Styrdonet i min E39 -99 har tyvärr gett upp. Om jag köper en begagnad måste serienr matcha helt och hållet? Min trasiga har serienr på eldelen: 971079 0 265 900 001. Det närmaste jag har hittat är en box där 10 sista sifforna stämmer. Räcker det? Måste den nya kodas in av BMW och vad kostar det? | |
| hej jag köpte en ABS modul som hade samma nr som min gamla med det gick av tvungen och nya kodas hur en verkstad i Eskilstuna för 800kr BMW ta 2500kr men jag tror du kan ha vilken som häls det bara koda in den | |
| Skicka den på rep till innosund. | |
|
Hade gärna skickat den till innosund, problemet är att de inte tar emot den. Den har varit öppnad.. Jag skickade den på rep till en kille som annonserade lagning av styrboxar på blocket. Han är baserad i göteborg. Problemet är att när jag fick tillbaka den var den mer trasig än innan... Han vägrar att åtgärda fel och skyller på posten. |
|
|
Köper alltid nytt från de.uk går även att få kodad o klar för runt 3500:- Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag sitter i samma sits, lämnade in för lagning hos samma kille och när jag fick tillbaka den var den i sämre skick än innan (utan att skicka). Med facit i hand skulle man lämnat in hos innosond direkt. Jag är tackas för all tips, jag behöver dok en som passar till DSC till e38. Med vänlig hälsning, |
|
|
B.T - vet du fler som är i samma sits? Jag är extremt besviken.. Mitt styrdon är svårt att få tag i, på skrotar går de för 4-5000kr. Funderar på att polisanmäla killen |
|
|
BJG, denna är rätt väl 1500kr : Länk Min bil: Länk |
|
|
BJG nej jag känner inte till fler som anlitat honom, jag är mest irriterad över mig själv att jag överhuvudtaget lämnade över modulen till killen när magkänslan inte va bra, men måste säga att jag uppfattade honom som en trevlig person. |
|
|
BJG: Jag har samma sits med min BMW. Jag funderade också på sticka till den killen. Men först vill jag veta om det är samma kille ni prata om. Här är länken till snubben med annonsen :Länk |
|
|
Yes, det är samma kille. Jag skulle starkt avråda dig till att skicka den till honom. För mig var det pengarna rakt i sjön... Bättre att lägga några kronor extra och skicka den till innosund så får du garanti på jobbet och det höjer förmodligen värdet på din bil. Annars köp en ny box från ebay.de |
|
| BJG: Jag skickade mail till honom om att jag åker ditt och han skulle fixa på plats. Men nej fick inget svar. Så jag ha bett min verkstad skicka iväg den på nån seriös företag. Tack! Tur man läste din tråd. | |
| Varför skickar du inte iväg den själv? | |
| För jag är lite nojig att posten slarva bort den. ( risk finns) sen fick jag tips från en i forumet ( Falsterbo) som hade samma problem och lämnade in i samma verkstad som jag brukar gå till. Så känns lite tryggare dem fixa det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.