|
|
|
|---|---|
|
Hoj! När jag köpte min m60b40 med härva, boxar etc så intygade tidigare ägare att motorn var från en tidigare 540i e34 utan startspärr/ews, men då vi skulle koppla elektroniken i E28an så stämde inte elschemat vi hade fått tag på för fem jävla öre, varken kablar eller kontakter. Efter massa timmars googlande, översättande från tyska, rita upp och ha sig så kom jag fram till att motorn (eller iallafall kabelhärvan) kommer från en E38 740i och dessa har annan härva och kontakter motför E32/E34, vilket förklarade varför ingen stämde i början. Nåja, till saken, vi har nu kopplat ihop motorhärvan med E28ans, inga problem alls när väl färgerna och kontakterna stämde, men till saken hör att trots detta så har jag ingen gnista eller soppa, spridarna går inte, men motorn går runt på starten iallafall... Så jag misstänker att det är startspärr/ews endå i boxjäveln, så jag tänkte höra om nån vet vilka årsmodeller på m60b40 som INTE har startspärr/ews, E32, E34 eller på E38. Samt även om jag bara kan byta DME till en utan startspärr om jag hittar någon eller måste jag ta hela härvan från en sådan, samt går det använda DME från E32/E34 till min härva som är från E38?? Tänkte även om motorkontakterna skiljde så kan ju DME kontakten vara sammalika. Boxnummer 1744605 har jag om någon kan något om den om det är spärr eller inte i den, samt vilka andra boxar som inte har spärr? MVH | |
|
Lite grundkurs i EWS, Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.