|
|
|
|---|---|
|
Har någon tuner tagit fram en Z4 med S65? --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! | |
| Nej men V10:an har man skohornat ner i en Z4, har jag sett på tuben :-) | |
|
hartge byggde en med s62:an 400hk finns oxå på tuben |
|
| Hartge körde även ner S85:an (V10:an) i 3-seriens E92 M3. Eller 335i. Finns/fanns till salu nyligen på Mobile.de. | |
|
Ok, men då snackar vi one-off byggen? Inte nåt man hade i modellfloran. Jag skulle vilja ha en Z4 men inget av motoralternativen är riktigt lockande. Jag skulle även vilja ha en bil med S65 men E9x M3 känns inte riktigt rätt. Skulle likaså vilja ha en bil med S85 men inte utan kopplingspedal. Sammantaget väcktes tanken att bygga en Z4 med någon av de motorerna. Hade någon tuner haft en Z4 med dessa motorer i sin modellkatalog hade det sannorlikt underlättat ett sådant projekt. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| vilken generation av z4 talar vi om? | |
|
Om det skulle bli av handlar det om en tidig för att hålla ned kostnaden. Är ju bara fria fantasier än så länge. Men om någon tuner tagit fram en modell i flera exemplar säger det mej att det troligen inte är allt för jävigt att få till rent fysiskt. Alltså att få plats med motorn utan att kapa ur allt, slippa åka torrsump etc. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Nja, en Z4 3.0i med vässade Schrick-kammar, och en liten mappning (totalt 265 hk) kör jämnt med en E36 M3 (321 hk) så det går att få fart på en ordinär "sugis" E85/89 Z4 med enkla medel. Vikten är till Z4:s fördel. Annars går det ju även att få upp befintliga Z4 35iS till strax under 400 hk med enkla medel (mappning och intercooler). BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Jo, men poängen är att jag vill ha just en S65 i en Z4 coupé. Det är kombinationen jag vill åt. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.