|
|
|
|---|---|
| Hur ofta brukar ni impregnera suffletten på era bilar? Jag tänkt göra det första gången i helgen, något att tänka på? Jag tänkte prova Biltemas soft top kit, någon som provat det? | |
|
Har inte provat Biltemas, endast BMW's spray. Det enda att tänka på är att det skall vara rent före, men det står väl på förpackningen. Lycka till! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| Hej Lyth, jag brukar impregnera suffletten en gång om året. Jag köpte förra året Biltemas soft top kit, fungerar lika bra som något annat, har tidigare använt Bmw:s & Mercedes egna. Men som sagt med Biltemas varken bättre eller sämre resultat. Mvh Mats | |
|
2 ggr/säsong bilderna i slutet Länk |
|
|
Har gjort det två gånger på min och använde mig av Sonax kit. Var först inte så nöjd med resultatet och jag tyckte vätskan var relativt svårjobbad. Lätt att det skvätter och sätter sig på fönster och lack. Andra gången blev klart bättre när jag gjorde det i solljus, tydligen blir impregneringen bättre av värme. |
|
|
Behandlade suffletten med Biltemas Soft top kit i dag. Nu rullar vattnet av som kulor. |
|
| Vad händer med gummimembranet/lagret under om det inte fuktas, börjar det torrspricka? | |
|
Första inlägget dårå! Pratade med en rekondare häromdagen och när jag nämde att jag ville få suffletten impregnerad så frågade han om den läcker. Nej, sa jag och han ansåg då att man inte ska impregnera. Kanske kan vara nåt i stil med det föregående frågar om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.