|
|
|
|---|---|
|
Har varit på service med min 520 D -08 Byte av bromsvätska. När jag åker från servicen så får jag upp. ! Flat tyre monitor Flat tyre monitor failure. Tyre pressure loss can not be identified. Have fault checked by BMW Service as soon as possible. Får detta meddelande morgonen där på. Jag ringer BMW och frågar om de har någon aning om vad som kan vara på tok. De ber mig kolla luft tryck och köra kontrollen av tyre pressure trots att jag påpekar att det inte kan vara det som är felet eftersom just den funktionen verkar vara ur funktion. Jag kör kontrollen i alla fall men den står bara och väntar och blir aldrig klar. Min undran är om det kan vara så att de har glömt något vid servicen när de har hållt på med bromsarna. givare, inställningar mm. De har även gjort en kontroll på levelkotroll system i samma veva eftersom den racklar. där fick jag beskedet att det förmodligen är kompressorn som är slut. men det är ju en annan historia :-) | |
|
Någon givare i något av däcken är kass/batteriet dåligt. //Stefan |
|
|
Jag är ganska säker på att nivåreglering har ett samband med detta. När jag hade problem med nivåreglering, och vid ett tillfälle kopplade bort nivågivaren bak, sjunk bak ändan ihop en del Samt fick jag varning om fel På nivåregleringen och Tyre pressure, kopplade in den givaren efter 10 min Och felen försvann. Jag har inga sensorer i ventilerna på mina däck på min e61 -08. Men jag har däcktrycks övervakning i idriven. Jag tror detta system på min bil styrs av nivå systemet med dess sensorer. |
|
|
Har nu haft in den på verkstaden. De bröt batterispänningen, rensade i fel logg och kollade däckryck. Nu fungerar det. 730:- för en bugg :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.