AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.658

Bästa billiga avgasljud för pengarna

trampbilen
Hej, har en Z3 2,2i från 2001 med original system med två pipor men ljudet är tamt. Vad är absolut billigast att sätta på för att få häftigare ljud inom Sverige eller Tyskland det senare åka ner och köpa i sommar om det blir billigare. Tacksam för Era erfarenheter. / Jonas

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det här satt på min cab när jag köpte den, helt galet bra ljud. Har haft Simons tidigare, men detta är långt mycket bättre. Länk
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Så kallat "golfteemode" är ju annars gratis...
man pluggar vacumslangen som stänger ena pipan vid låg belastning.
Sådan stängning hade jag på e36 med sexa och även på min 130...
Antar att du har det på din Z3 också.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Har själv funderat på en slutdämpare från magnaflow, finns på ebay för ca 230 och är betydligt billigare än eisenmann. Nackdelen är att man behöver svetsa fast upphängningen själv om jag förstått det rätt. Finns att lyssna på youtube.

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
€ skulle det vara, 230 € alltså :). Det här med att plugga vacum slangen får jag undersöka, låter som ett billigt alternativ.

trampbilen
Tack för svar alla. Robert, så den länken kan fungera med att sätta på slutdelen då och den skulle passa till Z3:an låter billigt och bra men får väl kolla med leverantören som sitter i Norge såg jag.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hur det passar på Z3 vet jag inte, men det ser ut att ha varit synnerligen enkel att montera på E36, adapter som länkar i originalröret. Mitt sitter lite längre ut än vad det gör på demo-videon, har läst om några som upplevt att det inte låtit bra inne i bilen om det suttit för långt in. Ser dessutom fräckare ut med två grova pipor som sticker rätt upp :) Har svårt att tänka mig att man kan få bättre avgasljud för så relativt små pengar. Är som sagt mer än nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.