AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.478

Bilbarnstolar i E70

sc
19
scMax
320 dA Touring xDrive-12
530i G31-19
Hej, funderar på att köpa en X5, E70.

Är det någon som har Besafe:s bilbarnstolar i en E70?
Jag hade tänkt mig en izi plus höger fram och min befintliga izi kid isofix x3 höger bak, det saknas cirka 5cm i en E91 för att det ska fungera. Någon som vet om det fungerar i E70?

Är det möjligt att ha en stol bakom föraren, tex en Besafe izi kid x3?
Pi
31
Pilzner
X5 35D E70 -08
Har lite samma problem.
Kan tillägga att min passagerarekudde inte går att slå av så jag är tvungen att ha allt bak.
Går din att slå av är nog allt guld och gröna skogar skulle jag gissa. När jag kör (185cm) så är det över 10 cm till mina knäna just bakom mig. men Kommande stol Besafe iZi Up X3 Fix kommer att rymmas utan problem.
Höger back sitter det nämligen en Akta Graco Belogic (skulle uppskatta att den är i samma storlek som Besafe izi kid) och den är stor som ett hus vilket medför att om du åker fram och är min längd kan det bli obekvämt om du ska resa i timmar, dock fullt acceptabelt i vardagsmiljö. Medveten om att detta inte riktigt är vad du frågar om men detta är min synpunkt på det hela. Kan tillägga att vi kör en V70 tidigare med Belogic stolen och att åkta fram fanns då inte med på kartan.
sc
19
scMax
320 dA Touring xDrive-12
530i G31-19
Ok, tack för info, då lär det knappast gå att ha en izi kid isofix vänster bak när jag kör. Får forska vidare och kanske kolla om handlarn låter mig testa lite stolar innan jag köper bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.