|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har haft min Bmw M3 e46 i snart 700 mil och har vart i bil bytar tankar tills nu idag. .(Tog ut den från garaget för 8 dagar sen och hade glömt hur härligt jag tycker den är) Har varit inne på Bmw m3 e92, men då jag åkte hem ifrån Oslo idag efter krokig småväg så vart jag så full i skratt Jag tycker min bil är helt fantastik, de går att köra äckligt fort med den och har svårt att tro att en e92 kan vara så mycket bättre och värd pengarna. Måste ju lägga cirkus 150k emellan . Den är lite snabbare, snyggare/modernare men är den värd 150-180 000 mer? Jag har en 6vxl Manuell och jag "hänger" inte med volvoraggarna på byn och åker runt å enhjular å burnar ..utan jag gillar glida, sen attack köra.. inge svineri (visst nån burn ibland men inge mer än så) Därför väcker intresset för en Automat, hur är de lådorna i e92an? Håller de för eventuellt ess 625 hp kompressor i framtiden eller är de manuell som gäller? Har jobbat 280 timmar på 4a veckor och har just kommit hem så stavfel bjuder jag på ikväll.. Jag hoppas på nått svar tills jag vaknar imorn :) Tack så länge | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tycke å smak. Tycke å smak blir mitt tråkiga svar. Skall man ändå försöka ge ett svar så: Vill du ha mer prestanda - E92 Vill du ha mer komfort - E92 Vill du ha en modernare bil så - E92. Vill du ha en estetiskt tråkigare bil - E92 Vill du ha en er "välvårdad" bil när du kör normalt - E92 Vill du ha "mndre" bilkänsla -E92 Vill du däremot ha en estetisk personlighet med en väldigt "ruffig" attityd, känsla, livfullhet, klonk-komfort och lite mer "snorig lillebrosa" så är valet självklart - E46 alla gånger. Jag kommer aldrig ersätta eller sälja min men däremot kan ag tänka mig "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Att komplettera den med en E92. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Kävlingepågen+1. Jag har lite sagt till mig själv att nästa bil jag siktar på blir en M3 E90. Grym bil och 4-dörrars så man kan använda den på alla sätt jag behöver. MEN...om jag fick välja en andra-bil så ligger en välvårdad M3E46 högt på listan. Saknar min gamla ibland, det var en av dom roligaste bilar jag haft, alla kategorier. Mao: Skulle jag ha en rolig vardagsbil, E90. En rolig "hobbybil": E46. |
|
| Tycker du ska köpa e90 o sälja e9an du har till mig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.