|
|
|
|---|---|
|
Hej på er Kort & gott så behöver jag lite synpunkter när det gäller värdering på en 520df11 med följande spec. 2011-08 11500 mil Blå metallic Komfortstolar beige läder Navi prof. Bluetooth prof Stora ljudpaketet. M-front original Head up display Automatlåda USB , aux Komfortpaket Svensksåld Bra skick i lack och inredning. Vad tycker ni denna bil bör landa i köp från privatperson? | |
| Kanske 250 papp? | |
|
Vad grundar du priset på Tom? Snickutrustade f11:or med automat, ej skinn & standarstolar med samma miltal finns från ca 220tkr. Är utrustningen på bilen värd de extra 30 tkr? Jag är inte rädd för bilar som har rullat lite längre men den frågan är vad bilen är värd om ca 3 år och med ett milantal runt 19.000 mil.. Ifrågasätter absolut inte din snabba värdering dock. |
|
| En nackdel med denna bil är att du inte får maskinskadeförsäkring. Hade en E60 där styrväxel och servopump gick sönder. Det kostade ca 33.000 kr och jag betalade 6500 kr. | |
|
Jo, liten eller stor nackdel kan det vara. För egen del så har min nuvarande e61 rullat klockrent i 19000 mil där endast byte av IBS kabeln är den enda kostnaden jag har haft utöver slitage delar. |
|
thekinglives |
Pade701: Jag skulle säga att extrautrustningen är värd varenda krona...personligen hade jag ALDRIG köpt en 520d med standard tygstolar och avsaknad av allt annat. Då hade jag hellre valt en fullpluggad citroen... Bilen du specar känns attraktiv. |
|
Fullpluggad Citra, haha:) Nej, kan inte tänka mig en naken f11 själv heller. Och visst är jag sugen på bilen, absolut. Glömde nämna att sommardäcken rullar nog bara denna säsong. Det är 20 tums fälgar och det kostar ju en slant att köpa sulor till dem. Frågan är hur attraktiv bilen är om ca 3 år dock. Då kommer den att ha rullat runt 19.000 mil och det är väl det som får mig att fundera en del på "rätt" pris, om nu något sådant finns. |
|
| Jag har en rätt naken F10, men klädseln är som en kostym och jag är nöjd med bilen :) Den har elektriskt utfällbar dragkrok i alla fall och komfortpaket. | |
|
Spot on Tom Självklart är det viktigaste att en själv är nöjd med bilen. Har dock komfortstolar och annat smått&gott i min e61 idag och trivs kanske för bra med detta:) Som sagt, det är lite frågeställningen med f11 jag har tittat på, är utrustningen värd lika "mycket" om 3år när bilen har rullat ännu mer eller är bilen iskall på marknaden pga högt miltal. |
|
| Tom i norr: maskinförsäkring gäller 4500mil till om man väljer Salus ansvar. Bara att ta dem om man är orolig. Håller helt med the living Kings, utan utrustning hade jag hellre valt en e39, passat eller v70 med utrustning. Tomhylsa är inte ens kul 10meter. Mvh Stephan | |
| Jag är konsult på Volvo PV. Jag kör ofta fullsmetade bilar. Tänk bara en tid tillbaka då en massa var tillval. Tex stereo, elfönsterhissar, AC och annat. Detta är ett lyxproblem *ler* Jag tycker min bil har rätt mycket utrustning. Tex ringa genom bilen är bra. | |
|
Här på AP är det inflation när det gäller extrautrusning. Saknar bilen kylskåp, flagghållare, DVD skärmar, massagestolar ect är bilen en tomhylsa. Min 320d har comfortpaket,m-sport invändigt och helskinn och tycker den är helt OK att leva med. 730d-n är nästan fullbombad, men jag nytjar bara 1/3 av all utrusning. |
|
| Marin: du glömde pistolfack. Orka köpa snikutrustad bil utan pistolfack liksom. | |
|
Nja Man får respektera varandras önskemål/behov. Vill man ha pistolfack och kylskåp i sin bil så är det väl inga problem med det så länge det är vattenpistolen som förvaras i pistolfacket. Trivs man med en bil med mindre utrustning så är väl bra med det. Tycker dock att tråden har hamnat i ett spår som inte var tänkt från början så därför ställer jag frågan igen till alla BMW älskare. Hur attraktiv är ovanstående bil om 3-4 år när den börjar närma sig 20000 mil och vad prioriterar ni? 5000 mil mindre eller utrustning? Att bilen är skött och i bra skick gäller båda alternativen självklart. |
|
| Svenskar lider generellt av milskräck, och bilar som börjar närma sig 20 000 mil är ofta i behov av en andra genomgång av diverse slitdelar som behöver bytas. Kostnaderna kan snabbt bli höga, och priset ska nog vara lågt för att det ska bli en enkel försäljning. En bil som rullat 15 000 mil kommer i alla lägen vara mer lättsåld än en bil som har rullat 20 000 mil och råkar ha head-up display. | |
|
+1 ------- //Lövet |
|
|
Håller med dig Acey Gör ju inte valet enklare, är ju sugen på bilen som bara den men man vill ju räkna "rätt" trots att man vet att en bil bara genererar kostnader om man bortser från den ack så viktiga känslan dock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.