|
|
|
|---|---|
|
Min Abs lampa har lyst sen jag köpte bilen för snart två år sen och har alltid rullat genom besiktningen utan problem men inte det här året tyvärr, dvs fick underkänt pga abs lampan. Förra ägaren sa att det beror på sensor mattan i passagerar stolen men för säkerhetsskull så lämnade jag in bilen för felsökning på en oberoende märkes verkstad och dom fick fram att felet är styrvinkelgivaren, abs och styrvinkelgivaren hör tydligen ihop ? Men när jag skulle åka till Bmw och köpa en styrvinkelgivare så börjar dom ifrågasätta detta och säger att DSC lampan ska lysa om styrvinkelgivaren är felet. Av allt detta så blir jag otroligt förvirrad och vet inte alls vad jag ska tro, någon som har varit med om samma problem, vet vad felet är eller vet något enkelt knep för att släcka lampan och rulla igenom besikningen ? | |
| Ingen som kan hjälpa mig eller måste jag lämna in hos bmw för felsökning ? | |
|
På min fd 530iAT -01 så lyste DSC-lampan när det var problem med styrvinkelgivaren. Om jag minns rätt så gick denna att kalibrera på något sätt så den behövdes inte bytas. ___ //Ulf |
|
| Men det är ju abs lampan som lyser på min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.