|
|
|
|---|---|
|
Bilen ifråga är en 523a 00 Min ABS lampa tänds som vanligt när bilen är kall men när bilen blir varm så tänds den inte när jag vrider på tändningen men den tänds när jag startar och sen slocknar den som vanligt. Någon som har nån bra förklaring till fenomenet ? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Testa att vänta 10 sec när du stänger av innan du vrider på tändningen igen. Trycket som byggs upp i bromssystemet stannar kvar en stund när man stänger av bilen. Jag har samma fenomen på min om jag snabbt vrider fram och tillbaka. |
|
Ok skal testa det när jag kliver ut nästa gång. Har aldrig tänkt/märkt det innan så man blir ju lite nojig och tror att allt skall rasa snart ;-) Fick ombesiktning i fredags för att lampan inte lös men när jag kom ut i bilen efteråt så lös den ju så jag gick in igen och hämtade besiktningsgubben igen så han fick kolla på nytt och fixa pappret så jag slapp ombesiktningen :-) |
|
Jag fick också göra en ombesiktning pga av detta. Besiktningsmannen vred nyckeln fram och tillbaka snabbt och då förblev abs lampan släckt. |
Jag tror egentligen att det räcker med ca 3 sec men skrev 10 för att vara på den säkra sidan. |
|
Jag slapp ju som tur var ombes pga att jag gick in och hämtade honom och sa att jag hade ingen lust att lägga ut pengar och tid på en grej som fungerar pga av att han var blind eller nått . Fick vänta i ca 30 min efter att han kom ut och kollade på nytt innan jag fick nya papper utan ombes :-) |
|
|
Så är det på min också jag upptäckte det efter byte till eftermarknadsgivare trodde det berodde på den, men det är något med något tryck som inte hinner sjunka som gör att det inte tänds när man är för snabb med nyckeln. tror det är 5 sekunder eller nåt som man måste vänta kör man bara av och på direkt så lyser den inte upp. Dvs inget fel. Att de inte har lärt sig detta på besiktningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.