|
|
|
|---|---|
|
Tänkte passa på att fråga i detta utmärkta forum vad felen kan ha varit på en bil jag provkörde för cirka 9mån sedan. Var alltså och provkörde en 120i -08 för ett bra tag sedan som kändes märklig på två sätt. I övrigt jättefin dock. När jag startade bilen lät det precis som om det var hål på avgasröret eller som om man monterat något trim/avgasrör. Allt var dock original. Skall väl inte kunna vara hål på avgasröret så pass tidigt eller? Någon som vet vad felet kan ha varit? Dessutom så kände jag att motorn tappade drag, kanske bara en 1/10 sekund två gånger under den 20min långa färden. Alltid vid acceleration. Svårt att förklara, den hackade alltså inte utan bara tappade all kraft för ett litet litet ögonblick. Många hade säkert inte ens märkt det men jag var naturligtvis extra vaksam på fel. Någon som vet vad det kan ha varit för fel? Observera att det gäller en bensinare och inte min egen bil. Tacksam för era funderingar... | |
| ingen med nån teori? | |
| Hål i röret kan det väl vara om man tex kört på något och det där lilla hacket hade jag när kamaxelgivaren hade gett upp på min e46 320i, vet inte om konstruktionen är samma på 4cylindriga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.