|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag kör E30 och undrar hur pass hårt det är och pressa i och hur omfattande det är att byta ut samliga bussningar till powerflex? Gör man det på en förmiddag? Eller har ni någon andra tips på bra bussningar för en e30 som används som vardagsbil under sommaren.. Ha d | |
|
Skulle rekommendera dig att undvika Powerflex till bilen. Kör på original istället. Powerflex är för stumma för att göra gott, framförallt som vardagsbilist. Hade kompletta Powerflex på min manuella E31 850i/6 1991 och efter 2000 mil körde de slut på övriga framvagnen så det blev till en komplett framvagnsrenovering(igen...) med nya bussningar med mer och vad allt det innebar. Mina 5 öre... Mvh Asken |
|
|
Powerflex bussningar är inte vulkade (vad jag vet). Detta innebär att vägdamm (sand) kommer in mellan polyuretane och stål med slitage och glapp som följd. mvh/ Anders |
|
|
Det är alltså så jävligt.. Jag är mer ute efter att byta dom pga att få bilen i ännu mer mint condition då den aldrig sett snö eller vinter och det e skönt o hissa upp den se hur välvårdad den är o lite mer "välutrustad" Någon annan tillverkare som är bättre o kan få ett lite bättre lyft just på utseendes skull? Just pga hela bakvagn osv är lackerat o framvagenen ska bytas ut för att få bättre lyster med.. |
|
|
Har kört med powerflex i 5000 mil och de känns som nya, det är nog mer att tex Askens 850 är mycket tung och har högre påfrestning på framvagnen, än tex en E30, så det är nog inget du behöver oroa dig över. Powerflex kör säkert tusentals runt med på sina bilar, och om de var så kassa, så skulle det vara mer prat om provlemen, vilket det inte är, inte mer än när vanliga bussningar slits.. Mina 5 kronor.. |
|
| Dock ställer det högre krav på övriga chassi-komponenter , så det krävs att man uppgraderar dämpare, topplagringar, bakvagnsbrygga, framvagnsinfästning mm för att vara mer säkrad så de harmonierar, annars flyttar man bara vidare påfrestningen till en annan svagare del. | |
|
Köp dom riktiga bussningarna från Powerflex och inte kopior. Brukar vara ganska billigt att beställa från England. Vet att dom fungerar bra på volvo 850 och V70N modellerna i alla fall. |
|
|
Ok perfekt. Är mest bara intresserad utav att få upp bilens standard till en bättre modern men ändå behålla den sköna gamla 90tals känslan men lite mer "racing" känsla när man väl ibland vill höra 4ans skrik på landsvägarna. Hela framvagn och bakvagn ska bytas ut till nytt och "bättre" prylar. Förstår att Askens 850 sliter itu sådana bussningar kontra den vikt den håller. Men en E30 på 1200kg borde väl va rätt ok? |
|
|
Det borde inte vara några problem på din lätta bil. Det finns bussningar för standardkörningar samt för race . Gå ut på ebay och se vad som finns till din bil då dom svenska återförsäljarna troligtvis tar det dubbla priset. |
|
| Absolut ebay har blivit min bästa vän de senaste 3månaderna för att köpa slangar packningar etc för en bråkdel av vad det kostar här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.