|
|
|
|---|---|
|
Hej! Så mycket rubriker om krockade USA bilar! Okej jag tycker det kan vara bra i vissa fall,, RENT SKROT Men att använda forum att bara skriva varning för bilar från Usa ! Men hur kollar ni alla Bmw som är fusklagade i Sverige ? Det ha aldrig av mina ca 20 bilar jag ägt!Varit någon info om att dom har varit krockade i Sverige,, Finns ingen info om svensk sålda. Förslag!!! Kolla bilen gör M.test på den.. Bara för att den är krock lagad så behöver den inte vara skit! Vi svenskar fuskar aldrig vi servar bilarna tvättar bara för hand kör bra med märkes däck.. Snälla sluta att bara snoka o leta efter fel. Köp en GRYM BMW o ha en grym bil Med vänlig hälsning Stefan | |
|
Vet inte riktigt vad kontentan av ditt inlägg blev? Men de kändes lite som du inte gillade att folk skrev neg om USA-bilar? Känns naturligt och mkt bra att man skriver om negativa saker man vet om vilken bil som helst tycker jag. En bra varning för ev köpare. Att skriva nåt positivt är väl också bra, men de brukar ju säljaren sköta med bravur. Sen att svenskar aldrig fuskar är ju naturligtvis bullxxxx. På 90-talet importerade jag en del bilar. De roliga var att tysksålda bilar i sverige alltid gått väldigt lite, men i tyskland så har dom gått väldigt mkt.??? De är ju importörerna som fifflar (svenskarna). Tyskarna vill jag påstå är ganska väl införstådda i att en 4 år gammal 740 ia inte troligtvis bara gått 3500 mil. Så mitt förslag är att försöka ta reda på så mkt som möjligt om en bil innan man gör ett M-test. Kan ju vara lite trist att ge en bil ett M-test man inte äger?? |
|
|
"Snälla sluta att bara snoka och leta fel" - Låter som en konstig uppmaning till presumtiva köpare. Tvärtom så ska man väl alltid göra det, oavsett ursprung. M-test lades väl ned för 3 år sedan? Sen är det väl inte många som skrivit att bilarna i USA är fusklagade? Men de som går vägen från USA, via Baltikum och sedan hit. De är vanligare. Men man ska nog dra öron åt sig om en svensk bil gått via Baltikum och tillbaka också. |
|
|
Det är väl inte så konstigt med alla trådar om USA-bilar när det är lätt att hitta historian för dessa bilar. M-test finns för övrigt inte kvar men en duktig BMW-verkstad kan ju hjälpa till med kontroll. |
|
|
Ja det här var en ovanligt tramsig tråd. Det är väl klart att man skall kolla ALLA bilar, oavsett ursprung, men vis av erfarenhet vad som ex. vis finns på Blocket, så är det ännu viktigare att kolla just USA-bilar (som sen ofta gått via Baltikum) kanske fusklagade och/eller lagade med stulna delar. /Anders |
|
|
Veckans märkligaste trådstart... ------- //Lövet |
|
|
Låt mig gissa, TS eller någon bekant äger en USA-import?! Brukar finnas en enkel förklaring i bakgrunden, även/ffa till märkliga inlägg... USA-tråden är väldigt uppskattad, fortsätt att lägga in misstänkta objekt. |
|
| TS måste haft lite otur...! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.